Cum a fost la 2Performant Talks

Dupa o lunga pauza prin care le-au oferit afiliatilor oportunitatea de a organiza intalniri pe cont propriu, reteaua 2Performant ne-a convocat la o conferinta despre Q4 si Black Friday in data de 4 septembrie la Palatul Universul in Bucuresti.

Conferinta a venit oarecum firesc dupa ce 2Performant au inteles cateva lucruri tot repetate in ultimii ani de catre afiliati apucandu-se de treaba si organizand webinarii pentru afiliati dar mai ales pentru advertiseri. Educatia este cheia. Am zis-o si eu la Afiliere 3.0 in Sinaia, au zis-o si alti colegi precum Mihai Croitoru sau Gabriel Nica. Mai bine in ceasul al 13-lea decat deloc.

Revenind la conferinta. O sa-mi spun opinia cu bune si rele despre cum am vazut-o eu, ce asteptari aveam, ce mi-a placut si ce mai trebuie imbunatatit dar o sa inserez printre randuri si cateva opinii luate la cald din partea participantilor (atat afiliati cat si advertiseri).

Conferinta a inceput in jurul orei 16:00, dar cum locurile de parcare in centrul capitalei sunt extrem de putine am cam intarziat un pic. Am vazut apoi ca nu am fost singurul. Dorin Boerescu (CEO 2Performant) isi intrase deja in rolul de organizator si ne povestea frumos despre Q4 si Black Friday. A dat cateva cifre interesante pe care le puteti vedea in prezentarea sa (atat in video-ul de pe pagina de Facebook 2Performant cat si in articolul de pe blog). Mi-a atras atentia diferenta mica dintre rata de conversie din Q4 vs cea de Black Friday la nivel de retea. Aici se vede clar cum diluarea evenimentului Black Friday a dus inevitabil la lipsa boom-ului cu care eram obisnuiti in primii ani ai evenimentului cand rata de conversie pur si simplu o lua razna. Dar asta e rezultatul atunci cand faci Black Friday in aproape fiecare luna din an. Pentru ca nu vorbim doar de evenimentele ce poarta nume de Black Friday de Vara, Primavara, Toamna, Iarna etc. ci si de evenimentele care pur si simplu au cuvantul Black in titlu si fundal negru la bannere (Black Week, Black Monday etc). Lipsa acuta de inspiratie in  randul managerilor de marketing. Dar hey, cine poate cere apoi o marire de salariu. Uite ce tare am fost. Am facut de doar 18 ori Black Friday anul asta. Meah!

Imediat dupa Dorin a urmat cu o prezentare mai tehnica Irina Dumitrascu (CTO 2Performant) care ne-a povestit mai pe scurt despre cum se plictiseste alaturi de echipa ei de Black Friday. E drept ca platforma a functionat bine in ultimii ani si asta merita apreciat. Dar nu cred ca trebuie sa se culce pe o ureche atata timp cat mai sunt si cateva scapari in perioada de varf.

A urmat un panel cu advertiseri (Answear.ro, Vivre.ro si Decathlon.ro) unde discutiile nu au fost atat de interesante precum si-ar fi dorit o mare parte dintre cei veniti. In primul rand cred ca o greseala mare a fost sa nu avem in panel un advertiser serios care permite Google Ads in afiliere. Decathlon nu se pune pentru ca ei permit momentan PPC doar pe categoriile unde nu activeaza ei, in plus sunt si noi intrati in retea. E o companie mare si e de apreciat ca au un program de afiliere. Tocmai de aceea cred ca era oportun sa avem in panel un advertiser care sa spuna: uite, noua ne convine sa lasam la liber Google Ads pentru afiliati pentru ca ne ajuta sa vindem mai mult la un cost fix. Poate data viitoare.

Imediat dupa panelul cu advertiseri ex-colegul Octavian Jomir ne-a povestit cat de mult ii este dor de marketing-ul afiliat (unde a generat modesta cifra de 1 milion de vanzari doar magazinelor online din Romania), dar printre randuri ne-a povestit si cat de mult pierd advertiserii ce nu permit PPC in afiliere (cam 60% – vezi prezentarea video pentru a intelege exact despre ce este vorba) dand exemplu magazinul sau online Esteto.ro si faptul ca afiliatii care fac PPC in campania sa aduc conversii cu pana la 50% mai ieftine decat prin campaniile proprii ale magazinului. Asta ar trebui sa se auda pana acolo in spate la advertiserii ce cred ca PPC-ul trebuie interzis afiliatilor.

A urmat o binemeritata pauza unde am putut socializa la “o cana de vin fiert”. A lipsit piperul, zaharul si coaja de portocala. Nu-i bai, data viitoare o sa venim pregatiti.

Pauza ne-a relaxat putin si am intrat cu intarziere la prezentarea lui Lucian Ionescu care a marturisit in direct, live pe Facebook ca citind articolele subsemnatului a decis sa incerce cu adevarat afilierea in Romania. Ce pot sa spun. Citind blogul lui Dragos Bunea poti genera peste 4 milioane de euro vanzari sau mai rau, poti ajunge al doilea milionar din afiliere. Revenind la prezentare. Lucian a avut emotii foarte mari dar hey, cine n-ar fi avut?! La prima mea prezentare am fost intr-un mediu mai relaxat (nici nu a fost filmata) si cred ca de aceea m-am descurcat cat de cat bine, dar la a doua care a fost filmata si transmisa live pe net am dat-o in bara intr-un mare fel (blec fraidei – pentru cunoscatori si nu numai 🙂 ). Se spune ca de obicei emotiile foarte mari sunt si o consecinta a faptului ca ai prea multe informatii pe care ti-ai dori sa le impartasesti dar nu mai stii de unde sa incepi. De aceea prezentarea lui Lucian pare doar un rezumat a tot ce ar fi vrut sa spuna. Eu zic ca a fost un inceput promitator si data viitoare cu siguranta o sa fie mult mai bine. Cu cati suntem mai multi afiliati care vorbim despre afiliere cu atat este mai bine pentru industrie. De aceea in trecut i-am incurajat si pe Mihai Croitoru sau Gabriel Nica sa tina cate o prezentare. Ambii au prins gustul celebritatii online si de aceea acum nu mai am loc de ei. Ba apar in panel-uri sau tin prezentari pe la diferite evenimente, ba se apuca de postat articole despre succesul in afiliere oferind cifre obscene cum faceam si eu in tinerete. Acum imi e ca si Lucian o sa o ia pe calea asta si o sa ma vad nevoit sa ma pensionez mai devreme decat m-as fi asteptat.

Panel-ul cu afiliati a inclus o serie de intrebari menite sa ne descoasa (pe subsemnatul, Mihai Croitoru si Lucian Ionescu) cu privire la ce avem de gand sa facem in Q4 si de Black Friday. Au fost si intrebari la care probabil Dorin nu-si dorea neaparat sa raspund eu crezand ca voi fi un pic prea intepator. Si aici ma refer la intrebarea legata de experiente in Q4 din care am invatat ceva. Ei bine, o sa ma exprim aici mai concret pentru ca am avut impresia ca Dorin se astepta la cine stie ce hate din partea mea legat de experienta respectiva. Pentru cei care nu au vizionat inregistrarea era vorba de experienta negativa avuta cu DeClub.ro si Serban Cristian. Dar nu despre experienta negativa mi-as fi dorit sa vorbesc ci despre ce am invatat din ea. Mai exact sa fiu mult mai precaut cu cei care colaborez, dar nici sa nu blamez reteaua pentru astfel de probleme pe care nu le poate controla nimeni. Daca X-ulescu vrea sa dea o teapa, o da si aia e. Am patit-o intre timp si cu altii si nu numai in afiliere. Important e sa treci peste si sa vezi lucrurile pozitive din orice. Oameni de genul vor veni si vor pleca. Nu trebuie sa se opreasca nimeni in loc pentru ei.

Revenind la panel. Eu am atras atentia asupra diluarii excesive a evenimentului Black Friday si lipsa boom-ului din ziua evenimentului. Mihai ne-a explicat inca odata ca din cateva sute de articole bine scrise poti avea succes in tot trimestrul 4 inclusiv de Black Friday, iar Lucian ne-a recomandat sa trimitem trafic ieftin catre un site dedicat evenimentului ca s-ar putea sa avem surprize foarte faine.

Evenimentul s-a incheiat cu o sesiune de networking prelungita. Am reusit sa schimb cateva vorbe cu mai multi advertiseri si afiliati. Impresia la cald despre eveniment a fost una in general buna dar multi am inteles ca au venit cu alte asteptari si pe alocuri au fost un pic dezamagiti pentru ca si-ar fi dorit ca discutiile sa fie despre lucruri punctuale nu la modul general. Altii ar fi vrut discutii mai tehnice despre platforma si tot asa. Eu mi-as fi dorit sa discutam pe ce am putea face impreuna in Q4 si de Black Friday ca sa avem campanii de succes si mai putin despre ce facem separat. Era mai util un panel la care sa participe atat cei de la 2Performant, advertiseri si afiliati.

Pe de alta parte din punctul de vedere al unui afiliat implicat in organizarea unor evenimente asemanatoare pot spune ca e greu sa multumesti pe toata lumea. De asemenea sa nu uitam ca 2Performant revin cu astfel de conferinte/intalniri dupa o pauza lunga, iar simplul fapt ca au organizat un astfel de eveniment este de apreciat si merita incurajat pentru ca pe viitor sa mai avem parte si de alte conferinte/intalniri care in urma feedback-ului primit sa fie din ce in ce mai bune.

PS Poze furate de pe pagina de Facebook 2Performant 🙂

3 thoughts on “Cum a fost la 2Performant Talks

  1. “Performansul” asta a avut aroganta lui scurta pana anul trecut. Erau atat de cautati incat afiliatii ajunsesera in postura unor luntrasi ce dau din vasle si care nu merita bagati in seama. A fost invazie de noi magazine online in segmentul de performanta dar care au pierdut o gramada de bani pentru ca nu aveau notorietate. Multe au iesit cu coada intre picioare pentru ca e foarte important “auernesu” si mai nou brandul personal. Ceea ce esti tu este un activ, adica aduce bani. De asta banuiesc ca retelele de afiliere au mai coborat jaluzeaua , pentru ca noile magazine online nu se mai inghesuie ca mustele dupa lumina si nu mai viseaza dupa cai verzi pe pereti. Au inteles ca o retea de afiliere nu face minuni ci chiar te poate baga in gaura daca nu te pricepi.Trendul e sa migreze cam totul pe online iar bugetele de publicitate vor fi mult mai mari. Televiziunea va muri …. frumos.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.