Recomandarea mea pentru advertiserii care gestioneaza situatii dificile in afiliere

Dupa cum probabil stiti deja, aici pe blog, veti gasi mai degraba informatii nu tocmai prietenoase desi imi mai scapa din cand in cand si mie, dar nu va intristati pentru ca de ceva vreme Ciprian gestioneaza cu brio un blog dedicat afilierii cu resurse extraordinare pentru cei pasionati si mai pozitivi desi nici el nu iarta cand mingea i se ridica la fileu šŸ™‚

Acestea find spuse o sa intru direct in paine.

Se da cazul afiliatului Intent.ly, o companie maricica din afara care s-au prins ca e de muls o vaca buna daca nu isi vand solutia cu un cost lunar fix catre magazine ci e mult mai profitabil sa-si vanda solutia prin marketingul afiliat. Smart move!

Mai toti afiliati activi din Romania au observat evolutia lor fulminanta in trimestrul 4 din 2022 cu o rata de conversie de peste 15%, astfel bateau lejer site-urile de cashback si cupoane. Trebuie sa fii naiv sa crezi ca nu se activau o parte dintre cunoscatori sa rascoleasca ce se intampla, dar nu a durat mult si a venit postarea lui Dan de pe grupul Marketing Afiliat Romania.

Pe scurt, afiliatul Intent.ly a primit acces sa instaleze un cod/script pe site-ul advertiserului, ceea ce facea ulterior era sa afiseze un pop-up in functie de anumite triggere prin care userul sa primeasca un cod de extra reducere + link-urile lor de afiliere.

Evident ca mai toti afiliatii s-au aratat deranjati de acest lucru desi am primit asigurari atat de la retea cat si de la advertiser ca nu se rescriu cookie-urile celorlalti afiliati deoarece pop-ul era setat sa nu se afiseze userilor care veneau de pe un alt link de afiliere.

Personal nu am avut incredere ca afiliatul Intent.ly nu o sa modifice ceva pe viitor si o sa rescrie cumva cookie-urile si am anuntat ca opresc temporar colaborarea cu advertiserul in cauza. Evident, am primit multa sanatate si mi s-a urat drum bun si cale batuta. Ca asa e in business.

Fast forward februarie 2023. Am rulat cateva teste de curiozitate tot la advertiserul respectiv si supriza mare. Afiliatul Intent.ly rescria cookie-urile tuturor afiliatilor care trimiteau trafic catre advertiser asa ca am postat intamplarea pe grupul Marketing Afiliat Romania.

A venit hate-ul. De ce public, de ce pe grup, ca de ce nu in privat, ca asa se face, asa e cutuma in business, se baga frumos mizeria sub pres si se spune ca nu a existat.

Bine, la pachet au venit si aprecierile, ce-i drept. Dar nu e ca si cum eu stau zi de zi sa caut probleme in afiliere ca sa primesc aprecieri pe Facebook. Nu, se intampla sa am un apetit mai aparte spre a verifica chestii, mai calculez comisioanele gresite de pe la concursuri, mai verific o eroare de syntaxa, mai dau de un advertiser cu codul de tracking lipsa, mai dau de afiliatii care fac brand bidding la greu seara dupa ora 18:00 ca tot a ramas in istorie, mai dau de cei care fac dublu redirect automat + multe altele pe care le mai tin si eu acolo in folder securizat ca asa am vazut in filme, tine si ceva greu deoparte in caz ca iti cauta nod in papura si slava domnului, am destul material since 2015 šŸ˜‰

Anyway, hai sa fie si cu ceva pozitiv.

Recomandarea mea oficiala, publica, catre advertiserul in cauza cat si pentru altii care s-ar putea afla la un moment dat intr-o situatie similara, este sa isi indrepte atentia catre afiliatii carora le-au gresit si pe care i-au indepartat inca de anul trecut prin colaborarea cu Intent.ly. Ar fi cel putin de bun simt. In plus, si mai frumos ar fi daca ar mari comisioanele pentru o perioada limitata de timp pentru acei afiliati care au trimis trafic anul acesta ca sa dea dovada de bune intentii si sa incerce o forma de revansare si de ce nu, fidelizare si stimulare. A se retine si faptul ca acesti afiliati nu au gresit cu nimic si au avut incredere ca totul este in regula si ar merita sa fie respectati.

PS Nu uitati, afilierea ar trebui sa fie o colaborare de tip win-win-win iar comunicarea este cheia. Transparenta este usa. Daca afiliatul greseste fata de advertiser ar trebui sa faca acelasi lucru, sa comunice si sa incerce sa se revanseze intr-un fel, la fel si catre retea sau invers. Am tot spus ca respectul si educatia ne lipseste si o sa ne lipseasca mult timp in acest ecosistem. Haideti sa punem fiecare cate o caramida in a construi un viitor mai bun.

One thought on “Recomandarea mea pentru advertiserii care gestioneaza situatii dificile in afiliere

  1. E trist sa vezi la ce nivel e afilierea in ro. Atitudine tipic romaneascca: tepe pe termen scurt, neasumare, mereu altul e de vina, gunoiul sub pres. Afiliatul ar trebui sa fie concentrat numai pe adus trafic, nu sa faca pe politistul. Platforma vietii ce face?!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.