#LuckyMe

Recunosc ca in august 2017 cand cei de la 2Performant au lansat Affiliate Ranking in cadrul unui eveniment denumit “Transparancy” am zis ca e musai sa ajung macar odata pe locul 1 in Topul General. In acel moment am crezut ca toti afiliatii sunt listati automat iar cei care nu vor sa se afiseze cu numele real vor avea optiunea de a-si pune un nickname. Pe principiul asta eram sa pierd si sticla de Moet castigata pentru ca am fost primul leader in categoria Beauty. Noroc cu Dorin ca mi-a spus cu cateva minute inainte ca trebuie sa intru in cont si sa ma listez. Deh, “transparancy” un pic fortat am zis eu. Am ramas cu acelasi gand. Am spus de fiecare data cand am avut ocazia ca ar fi mai bine cu un ranking transparent ca si in cazul advertiserilor. Mi s-a reprosat ca tocmai cel care nu e listat spune asta. Ok. Am zis ca aia e. De curiozitate am mai fost listat in cateva randuri. Anul trecut pe 3 august cand am implinit 33 de ani m-am listat si eram pe locul 3. Deh, numarul meu norocos.

A fost si un pariu in 2017 cand la prima intalnire organizata de afiliati trebuia sa desfac sticla de Moet castigata la evenimentul 2Performant doar ca am zis ca o desfac cand ajung in top 3 ranking general. Am desfacut-o totusi “sarind gardul” cu ajutorul colegilor.

E bine, ieri seara m-am listat din nou. Nu sunt ipocrit. Banuiam ca in situatia data ar trebui sa fiu pe primul loc. Unii ar spune ca e doar noroc. Si eu spun la fel. Un noroc la care am muncit vreo 8-9 ani as adauga totusi.

Nu desfac nici un Moet (desi mai am ceva sticle la rece 🙂 ). Nu e cazul. Sunt fericit ca am bifat si locul 1 in Rankingul General 2Performant desi sunt constient ca cel mai probabil in clasamentul real e foarte posibil sa ma situez pe alt loc.

Am inceput 2019 cu bine. Se arata un an bun si roditor si sper sa depasesc realizarile din 2018.

Latest posts by dragos (see all)

2 thoughts on “#LuckyMe

  1. În primul rând felicitări pentru listarea în Affiliate Ranking și, nu în ultimul rând, pentru poziția ocupată. Sper să ciocnești o cupă cu Moet în cinstea tuturor celor care aspiră la o poziție pe podium și au curajul să spună lucrurilor pe nume în mod public așa cum o faci tu.

    În altă ordine de idei, fără a mă înțelege greșit, topul afiliaților este un pic înșelător pentru că nu măsoară ceea ce trebuie: tehnic este un top corect dar în realitate se compară mere cu pere și vorba lui Marius, unul care vinde cărți e posibil să fie mai sus decât unul care vinde telefoane (cel cu cărțile poate înregistra lejer 10 – 20 comisioane cu valoare medie de 1 euro, pe când cel cu telefoanele nu știu dacă are în fiecare zi un comision de 10 euro). Și cât timp se calculează în funcție de numărul de comisioane, nu în funcție de valoarea comisioanelor, topul este… irelevant…

    Și ca să închei o să mă dau exemplu pe mine care n-are drept sursă principală de venit afilierea: de obicei mă găsești în acest top oscilând între pozițiile 100 și 120, acum am ajuns în Top 20 fără să-mi bat capul în nici un fel. Nu o să fac mulți purici în zona aceasta a topului dar când am văzut cât de ușor poți evolua în top nu mi se pare în nici un fel provocator sau motivant.

    A… să nu uit: 2Performant se laudă cu peste 60.000 de afiliați din care sub 15.000 se listează în Affiliate Ranking. Pot presupune fără să greșesc prea mult că din cei 45.000 afiliați din afara topului o majoritate covârșitoare nu au reușit să solicite măcar prima plata din partea 2Performant. Iar din cei listați în top relevanți pentru afiliere sunt foarte puțini și tind să cred că cei care fac cu adevărat afiliere și trăiesc din aceasta stau liniștiți și își văd de treabă departe de ochii curioșilor.

    1. Legat strict de numarul afiliatilor as putea spune ca am un amic care nu are nici macar un comision inregistrat in ultimul an si este undeva pe locul 1600 din 13400. Din punctul meu de vedere doar primii 200 (cu indulgenta) conteaza. Acest lucru nu face altceva decat sa reflecte lipsa unei viziuni pentru viitorul afilierii in Romania. De vreo 2 ani am observat cum retelele au lasat lucrurile sa functioneze din inertie. Astfel am ajuns ca in 2018 sa avem o piata intr-o usoara scadere desi piata de ecommerce a crescut cu 30%. Nu vad bine lucrurile nici in 2019, de aceea caut in continuare solutii in retelele noi si cele din afara tarii. Ceea ce ii sfatuiesc si pe alti afiliati sa faca.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.