Concurenta creeaza un mediu propice pentru performanta. Am spus asta de fiecare data cand am avut in discutie “batalia” pentru piata de afiliere din Romania. Am spus-o si atunci cand lucrurile mergeau in directia potrivita, dar si cand lucrurile nu mai erau pe drumul cel bun.
Concurenta te impinge sa dai tot ce ai mai bun, te face sa scoti asii din maneca si sa vrei sa castigi fiecare batalie. Am vazut asta atat la afiliati, la advertiseri cat mai ales la retelele de afiliere. Cand dorinta de a mai lupta dispare, atunci inevitabil scade si calitatea serviciilor pe care le oferi.
Ei bine, daca pana acum aproximativ un an am avut o perioada de acalmie in care piata de afiliere din Romania a avut foarte mult de suferit si in mare parte acest lucru s-a intamplat datorita lipsei unei batalii mai incrancenate, dar intre timp lucrurile s-au mai schimbat. Alte retele mai mici sau mai mari au inceput sa-si faca simtita prezenta in Romania. Cel mai probabil s-au uitat la ce potential de crestere avem ca tara pe zona de e-commerce si au inteles ca inca e timp si mult loc sa se aseze linistiti la masa. Acest lucru n-are cum sa nu te bucure ca afiliat. Pentru ca inevitabil o sa apara mai multe oportunitati de castig.
Personal, in ultimii 2 ani de zile am inceput sa colaborez cu alte 4 noi retele care si-au aratat interesul pentru piata din Romania. Astfel am avut destul de multe lucruri noi de invatat, dar am realizat pe deoparte ca batalia locala dintre cele doua retele autohtone a pus pe masa afiliatilor servicii destul avansate ce nu sunt la indemana oricui, iar daca lucrurile actuale vor duce la o noua batalie pentru piata locala de afiliere, atunci cu siguranta toti cei implicati vom avea de castigat.
Zilele trecute am aflat cu o oarecare surprindere ca mai exista o retea de afiliere activa pe piata din Romania. Numele retelei este VIVnetworks.com, iar daca numele retelei nu va spune nimic nu este nici o problema, nici eu nu am stiut de ea, dar am fost placut surprins de numele advertiserilor din portofoliu cat si de faptul ca au LP in limba romana, affiliate manageri romani si evident support in limba romana atat pentru afiliati cat si pentru advertiseri.
A urmat o discutie cu Iulian Vâlvoiu – Country Manager Romania @VIVnetworks, care mi-a adus la cunostiinta mai multe informatii, printre care si faptul ca apartin de CJ.com (ex Commision Junction) si ca reprezinta gigantul pietei de afiliere in zona noastra.
Cateva detalii despre VIVnetworks.com si CJ.com
VIVnetworks.com a fost fondata in 2009 si este cea mai mare retea de afiliere din CEE cu vanzari de peste 115 milioane de euro aduse advertiserilor din platforma in 2019. La ora actuala VIVnetworks este operatorul CJ.com pentru urmatoarele tari: Cehia, Slovacia, Romania, Bulgaria, Polonia si Ungaria.
Si cum cred ca cei care ma cunosc stiu deja ca imi plac cifrele si incerc de fiecare data sa le deslusesc o sa va dezvalui si cateva cifre legate de activitatea pe piata locala din Romania:
- reteua este activa in Romania din anul 2016
- au vanzari lunare ce variaza intre 300k si 400.000 de euro
- peste 700 de afiliati activi (a se citi ca nu toti sunt afiliati din Romania ci si din alte tari care activeaza pe piata locala)
- o crestere YoY de 25-35%
- peste 4M de euro vanzari in 2019
CJ.com sau Commision Junction cum inca mai este cunoscuta, reprezinta cea mai mare retea de afiliere din lume. Compania a fost fondata in 1998 in SUA si este listata la bursa din New York.
Info pentru afiliati
In cazul in care v-am captat atentia si vreti sa va inregistrati ca afiliat pe VIVnetworks.com trebuie sa stii ca mai intai vei fi redirectionat catre CJ.com pentru a-ti crea un cont nou de afiliat.
La crearea noului cont n-am putut sa nu remarc faptul ca se mentioneaza un parteneriat. E ceva subtil, poate trecut cu vederea de multi, insa fix despre asta am tot spus ca lipseste in Romania. O colaborare prin care reteaua sa priveasca afiliatii ca parteneri, nu ca agenti de marketing.
Dupa ce iti faci foarte rapid un cont nou pe CJ.com si il confirmi vei putea accesa catalogul advertiserilor activi in Romania:
Cred ca multi dintre cei care nu au auzit pana acum de VIVnetworks.com si-ar fi dorit sa stie de ei macar de cand s-au lansat AboutYou.ro in Romania, care este de departe cel mai atractiv advertiser din lista lor in momentul acesta cu un comision de 15% pentru clientii noi si 7,5% pentru cei recurenti. Dar catalogul VIV mai cuprinde si alte nume ce merita mentionate: Notino, Answear, MediaShop, Sportisimo, ePantofi sau FootShop.
Sistemul prin care un afiliat poate deveni partenerul unui advertiser este deja cunoscut si anume trebuie sa aplici pentru fiecare program de afiliere in parte. Un alt lucru care mi-a atras atentia a fost “last tracking check” si faptul ca este afisat direct in catalogul advertiserilor. Acest lucru mi-as dori sa fie activ si public la fiecare retea si pentru fiecare advertiser. Cred ca ar ajuta enorm.
Un alt aspect foarte important pe care am tinut neaparat sa-l stiu inainte de a scrie acest articol a fost legat de metoda de plata si cum poti fi platiti atat afiliatii persoane juridice cat si cei persoane fizice. Raspunsul a fost ca se poate face plata in ambele cazuri, iar afiliatii persoane fizice interesati de o colaborare cu VIVnetworks il pot contacta direct pe Iulian Valvoiu pentru a afla mai multe detalii.
Info pentru advertiseri
Trecand acum in tabara advertiserilor am aflat cateva lucruri foarte interesante pentru cei care si-ar dori sa testeze marketing-ul afiliat.
In primul rand, VIVnetworks nu percep taxa de administrare ci doar procent din comision. Practic, daca ai un magazin online in Romania si vrei sa testezi marketing-ul afiliat fara sa implici alte costuri ci doar cele stricte de plata per vanzare si set-up-ul initial, cei de la VIVnetworks ar fi o optiune viabila. Pe langa lipsa taxei de administrare am aflat ca fiecarui magazin nou i se aloca un manager vorbitor de limba romana care il poate indruma si ii poate oferi support fara nici un alt cost suplimentar. Pe langa aceste facilitati de start am inteles ca au si un sistem foarte bine la pus prin care advertiserii pot vedea in timp real de pe ce pagina a fost facuta vanzarea, daca clientul a cumparat folosind un cupon de reducere dedicat afiliatilor, ba fiecare advertiser poate seta diferentiat in functie de mai multe criterii comisionul oferit.
In plus, daca ai un magazin online pe care vrei sa-l extinzi sau l-ai extins deja in tarile unde reteaua activeaza deja, poti cere sa implementezi un program de afiliere si in tarile respective beneficiind de suportul si cunostiintele specialistilor VIV din tara respectiva.
Un alt aspect ce merita mentionat e faptul ca odata ce ai magazinul inscris in VIVnetworks vei avea automat acces la toti partenerii si afiliatii CJ.com din intreaga lumea. Exista afiliati care activeaza chiar si in 25 de tari in acelasi timp dezvoltand proiecte si parteneriate de succes.
VIVNetworks este practic o retea locala care are standarde mondiale si care protejeaza magazinele online și datele lor prin unitați de control independente impotriva fraudei și a altor practici similare. Acest lucru se datoreaza listarii la Bursa despre care am amintit la inceput.
Purtand mai multe discutii cu reprezentantii retelei am amintit de faptul ca Romania este o tara in plin avant a comertului online datorita ratei mici de penetrare fata de alte state din vest, insa fondatorul VIVNetworks a facut o remarca ce merita mentionata in acest articol:
“În opinia noastră, piața comerțului electronic în România este la fel de dezvoltată ca în Cehia, Slovacia și Polonia. Bucurați-vă că magazinele electronice din România folosesc afilierea ca și canal de vânzare destul de mult. La fel ca în CEE, în România am dori ca VIVNetworks să fie alegerea pentru magazinele electronice mari care își construiesc afacerile pe date clare, care sunt disponibile imediat online în contul CJ.com, unelte extrem de utile pentru creșterea vânzărilor lor online” – Robert Studeny Founder & COO VIVNetworks.com
Pentru a te inscrie ca advertiser trebuie doar sa completezi acest formular si cei de la VIVnetworks te vor contacta in cel mai scurt timp.
Concluzie
Odata ce piata de e-commerce din Romania se dezvolta, iar cea de afiliere stagneaza se produce inevitabilul. Anume, piata de e-commerce trage in sus si piata de afiliere. Acest lucru se datoreaza interesului altor companii din afara Romaniei care isi indreapta atentia asupra pietei noastre si vad oportunitatea. O vad pentru ca ei au fost deja in locul nostru. Au datele necesare. Au experienta necesara si stiu cum sa actioneze. De aceea ma bucur de fiecare data cand o retea noua sau un advertiser nou isi indreapta atentia spre Romania. Pentru ca stiu ca acest lucru inseamna automat concurenta mai mare pe piata noastra si oportunitati mai multe de castig pentru noi toti.
- Bucuria amara si cum am prevazut rasturnarea de peste noapte - November 25, 2024
- Cum a fost Black Friday 2024 - November 11, 2024
- Profitul meu din afiliere – octombrie 2024 - November 1, 2024
Săr’na, boierule! Mă înscriu acum ca afiliat, vreau să testez.
Salutari. Cu scuzele de rigoare, nu am auzit de tine pana nu am urmarit acel training de la 2performat 🙂 . Toate au in inceput…si ma bucur ca am ajuns la acest articol pentru ca nu stiam de aceasta platforma. Spor sa ai!