Cum sa NU gestionezi un program de afiliere: cazul AlecoAir.ro

Daca sunteti de parere ca le-ati vazut pe toate in afiliere atunci o sa va demonstrez in randurile de mai jos ca va inselati.

Se da programul de afiliere a magazinului alecoair.ro – un program destul de vechi in platforma Profitshare cat si in 2Performant (februarie 2016). Mai tot timpul l-am vazut in top 10 al programelor de afiliere din Profitshare, semn ca sunt destui afiliati care le aduc vanzari. I-am promovat si eu la un moment dat, rezultatele au fost mediocre, probabil nu m-am prins eu ce vand ei mai bine.

In urma cu ceva timp au anuntat clasica reducere de comision. Zic clasica pentru ca asa procedeaza cei mai ilustri manageri de marketing cu denumiri pompoase care beau doar cafea din aia adusa pe sub mana direct din Columbia si prajita sub nasul lor. Acei manageri care atunci cand vor sa taie din bugetul de marketing al unui magazin online se uita direct la facturile din Profitshare sau 2Performant. Aia the best. Miejii marketingului digital care se incurca in cifre si in explicatii ca nu mai stiu de unde au pornit si daca au terminat cand vor sa-ti demonstreze ceva.

Revenim. Ulterior cei de la alecoair.ro au stat drept si s-au gandit stramb asa ca la inceput de 2020 (prin ianuarie) au modificat TOS-ul cu urmatorul paragraf (genial de altfel):

Practic, daca tu ai articole pe site-ul/blogul tau cu link-uri de afiliere in care recomanzi produse alecoair.ro si faci imensa greseala sa-ti promovezi site-ul printr-un DSA pe Google Ads sau printr-un ad pe Facebook, well, nu ai voie. De ce? Pentru ca iti interzic cei de la alecoair.ro.

Am observat ca s-a discutat putin, lumea s-a resemnat, mergem mai departe. Clasica atitudine din afilierea romaneasca.

Dar stati asa! Asta nu e tot! Poate nu ati deschis TOS-ul din 2Performant in care sa va minunati cum se rasplateste performanta.

Afiliatii care aduca vanzari mai mari de 4000 lei primesc doar 3% comision. Practic, ca afiliat alecoair.ro te rogi sa nu vinzi prea mult.

Pana aici am putea spune ca nu e nimic anormal 🙂

Dar care ar fi motivul sa scriu acest articol daca ar fi asa. Cele prezentate mai sus sunt de ceva timp si n-ar avea rost sa le mentionez acum, nu?

Pai nu am zis eu ca stau prea mult pe Facebook si imi pierd timpul intr-ul mare fel ca un afiliat puturos ce sunt? Am zis!

Stand asa linistit imi apare in fata ochilor urmatoarea reclama:

Deci, Aleco Air isi promoveaza produsele prin Facebook Ads. Ok. Bun. Dar nu catre site-ul lor ci catre eMAG. Adica, Alecoair.ro sunt foarte destepti si  baga bani in reclame ca sa vanda prin eMAG ca apoi sa plateasca comisioane catre eMAG MarketPlace (ce nu sunt deloc mici). Ai putea crede ca pretul produselor ar fi mai mare fata de site-ul propriu ca sa sustina bugetul de marketing. Gresit. Preturile de pe eMAG sunt la fel ca si cele de pe Alecoair.ro

Daca nu ma credeti puteti vizita pagina de reclame Aleco Air

Din 15 ad-uri care ruleaza, 13 sunt catre eMAG si doar 2 catre site-ul propriu.

Concluzia

De ce sa dai bani catre afiliatii care te promoveaza prin site-urile proprii cu link-uri care pe langa vanzari iti aduc branding, sunt bune si la SEO etc. cand poti sa iti bagi joc de programul de afiliere si sa bagi bani catre Facebook Ads, eMAG MarketPlace si mai nou eMAG Ads.

Pe de alta parte as putea sa arunc din nou pisica in curtea retelelor de afiliere si sa le aduc aminte ca e fain in bula lor, dar realitatea din afiliere se discuta la un pahar de vin pe malul marii sau printr-o carciuma oarecare si nu in online.

Astfel de lucruri nu s-ar intampla daca retelele ar vedea si dincolo de advertiseri si ar intelege ca acceptand advertiseri cu TOS-uri si pretentii de gen nu fac altceva decat rau intreg ecosistemului de afiliere (ca tot am auzit de el).

PS Un pont pentru cei de la AlecoAir.ro: puneti link-uri de afiliere in ad-uri ca sa rescrieti cookie-urile 😉

9 thoughts on “Cum sa NU gestionezi un program de afiliere: cazul AlecoAir.ro

  1. Din păcate nici o rețea de afiliere nu se gândește la afiliat. Afiliatul este bun la început, să ridice magazinul iar apoi sănătate.

  2. Vor vanzari pe emag ca sa fenteze algoritmul de pozitionare si sa le apara butonul de “cumpara” mai des. E o investitie in vanzari viitoare mai multe de acolo.

    1. Ok. Deci zici ca ei fac chestia asta pentru a fenta un algoritm ca sa aibe mai multe vanzari pe eMAG. Recunosc ca nu sunt familiarizat cu sistemul MarketPlace. Ideea e ca daca le apare butonul de care zici tu, adica daca le iese “smecheria” nu mai platesc comisioane la anumite vanzari pe care le vor face in viitor pe eMAG? Aici nu ma prind eu, ok, fenteaza sistemul, dar care e scopul?

      1. Sigur ca platesc in continuare comision. Tot un fel de afiliere e si acolo doar ca probabil le convine raportat la timpul investit si e poate mai predictibil pt ei. Ca-si pun oule intr-un singur cos inca nu s-au gandit.

  3. De multe ori am spus ca am impresia ca unii affiliate manageri, daca se pot numi asa, sunt bagati in anumite firme, de concurenta lor directa, ca sa distruga firma si credibilitatea ei in ochii partnerilor. Ceva de gen spionaj industrial, sabotaj, chestii de genul asta.

    Or fi avand si cei de la al-eco (h)air asa ceva 🙂
    In “occident” stiu din discutii cu alti afiliati din alte retele, ca da, se practica. O fi aparut moda si la noi, si de-aia incep sa produca tot mai multi advertiseri “TOS”-uri din astea in care dispretul fata de afiliatii care chiar produc, e facut evident.

    Ar fi o lectie pentru ei, cred, sa nu-i mai promoveze nimeni, sa vezi ce s-ar reformula niste tosuri. Remember nichiduta, si altii, care au cam trecut in cativa ani prin cateva faze de acest gen ? Si dupa aia ciocul mic si hai sa mai faca afiliatii niste vanzari pentru ei.

    Se repeta povestea si cu astia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.