Despre cum au inteles advertiserii sa atraga afiliati

Am constatat ieri pe grupul de facebook al celor de la 2Performant faptul ca mai multi afiliati au fost suspendati de catre advertiserul StarShiners pe motiv ca au trimis trafic irelevant si au o rata mica de conversie. A se retine: au fost suspendati direct din program si toate link-urile s-au pierdut in neant. De curiozitate m-am uitat atat in contul Profitshare cat si in 2Performant ca sa verific ce rata de conversie am avut si am la StarShiners (a oscilat intre 0,5% si 1,15%) si apoi am verificat in Business League pentru a observa ca rata de conversie la nivel de platforma este de 0,77%.

 

 

Practic, eu ma aflu in media acestei rate la nivel de platforma, care btw, este in media celorlalti advertiseri din nisa precum Zonia.ro (0,92%) sau DyFashion.ro (0,71%). Din discutiile cu ei am inteles ca asta se intampla din mai multe motive ce tin in principal de zona rochiilor de ocazie. Nu intram in detalii ca nu au sens.

Surpriza a fost ca azi sa primesc si eu un mesaj asemanator, nu de la StarShiners ca ar fi oarecum aiurea sa faca asta tinand cont de perioada lunga de colaborare. Am primit mesaj de la Ejolie.ro si nu in 2Performant ci in Profitshare.

 

Ce m-a surprins cu adevarat a fost asemanarea izbitoare cu mesajul trimis de StarShiners afiliatilor din 2Performant.

In fine, ideea e ca in 2Performant se poate sa intelegem faptul ca se un afiliat aplica la un program de afiliere si apoi este sau nu acceptat de catre advertiser pe cand in Profitshare odata programul lansat poate sa te promoveze orice afiliat care are deja un cont activ in retea. Ei bine, click-urile mele irelevante vin tocmai din primavara cand cautam un inlocuitor pentru un alt magazin ca sa am linkuri diversificate. Au fost 395 la numar. Fara nici o conversie. Am schimbat catre alt magazin unde ce sa vezi, am conversii. Intre timp nu am primit nici macar un mesaj din partea advertiserului respectiv. A venit doar notificarea cum si-a rupt din timpul pretios ca sa ma suspende din program.

Nu si-a rupt din timp sa intrebe ce putem face mai bine daca tot a vazut ca am incercat ceva. Nu si-a rupt din timp sa imi ofere ceva informatii. Nu! Dar apoi mergem pe la intalniri de fel si fel si spunem ca afilierea e naspa. Afiliatii nu promoveaza si au si trafic irelevant. Bine, e posibil ca la unele intalniri sa dea de manageri de marketing care o sa intrebe mirati: “ce inseamna marketing afiliat?”.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.