Altex afiliere – incotro?

Altex reprezinta cel mai mare retailer din Romania la ora actuala. Prezenta lor online a venit oarecum obligatorie odata cu cresterea comertului online, dar s-a vazut ca nu a fost nicidecum o prioritate pentru ei sa se dezvolte in directia asta. Magazinul altex.ro lasa de dorit si acum la multe capitole, insa recunosc ca e o schimbare in bine fata de ceea ce era acum 2-3 ani.

Din punctul meu de vedere Altex este in relatie cu comertul online la fel cum un barbat insurat e intr-o relatie cu o amanta. Isi aduce aminte doar cand se plictiseste de retail-ul traditional.

Legat de relatia cu marketing-ul afiliat mi s-a parut ca a fost tot ceva fortat un pic de imprejurari. La inceput Altex au avut o campanie in 2Parale.

altex-2parale

Lucrurile au mers destul de ok pana la un anume punct cand cineva de la Altex a zis ca de ce sa plateasca comision si afiliatului si retelei cand pot sa faca precum eMAG si sa-si faca propriul program de afiliere. O miscare gresita din punctul meu de vedere in conditiile in care relatia dintre Altex si comertul online nu era una stabila.

Astfel, la sfarsit de 2012, Serban Cristian anunta pe forumul Seopedia (o sursa excelenta de informatii de altfel) ca Altex se pregateste de lansarea propriului program de afiliere.

Au inceput comentariile cu sugestii, pareri etc. Programul de afiliere avea destule minusuri dar se promitea ca se lucreaza la ele. S-a incercat diferentierea pe categorii de afiliati (Bronze, Silver si Gold) pe sistemul faci vanzari iti dam comision mai mare. Un lucru bun de altfel. Toate bune si frumoase, lumea s-a apucat de treaba, doar ca fericirea a durat cam un an de zile, mai exact pana la inceput de 2014 cand Altex afiliere a ramas fara affiliate manager si de atunci se tot aude ca isi cauta unul nou. Desi ni se promitea ca lucrurile vor ramane la fel, in fapt afiliatii au inceput incet, dar sigur sa-si piarda increderea in acest program. Au urmat momente in care codul de tracking nu functiona, iar comisioanele nu erau procesate cu anii (si acum am in asteptare 4 comisioane din 2014).

altex-2014

La un moment dat lucrurile incepusera sa se indrepte putin, se procesau comisioane (mai greu ce-i drept), se plateau si facturi (uneori repede, alteori dupa un sir lung de mail-uri). Din ce am aflat de afiliere se ocupa un anume Emilian Vlad care foarte probabil se ocupa cu totul altceva la Altex, dar caruia i s-a pus in vedere sa se ocupe cand are timp si de programul de afiliere. O greseala tipica intalnita in afiliere si despre care am scris si in primul articol.

Nu inteleg cum o companie precum Altex nu a reusit sa angajeze un affiliate manager in 2 ani si jumatate, pur si simplu imi pare de domeniul sci-fiction.

Revenind la subiect o sa va spun ca in toamna lui 2015 am hotarat sa promovez mai intens altex.ro avand informatii precum cei de la Altex vor sa reia relatia cu afilierea. Cand, ce si cum nu stiam exact de aceea am investit cu precautie.

Am fost surprins de rezultatele care promiteau, insa si de faptul ca in sfarsit se procesau comisioane intr-un ritm cat de cat normal.

In primavara lui 2016 a aparut zvonul cum Altex.ro prin patronul sau Dan Ostahie discuta despre o revenire in 2Parale. Lucru confirmat ulterior de cei implicati in discutii, insa din pacate revenirea nu s-a concretizat. Altex afiliere continuand in stilul consacrat, codul de tracking dadea rateuri uneori, comisioanele se procesau la insistente, platile se faceau in acelasi mod, pe scurt s-au intors de unde au plecat in 2014.

Totul a culminat cu o serie de comisioane anulate ducand astfel valoarea comisioanelor anulate la o rata de ~55% (in cazul meu) cand media pe ultimii ani nu depasea 38%. Imediat dupa, la inceputul acestei luni a venit un mesaj trist:

“Buna ziua, Platforma de afiliere va fi indisponibila pentru o perioada nedeterminata pentru a efectua anumite operatiuni de mentenanta neprevazute. O sa va anuntam cand platforma este din nou functionala. Multumim, Echipa Altex”

In urma unui astfel de mesaj majoritatea afiliatilor si-au retras vouchere si mai mult ca sigur au oprit promovarea. Totusi, mesajul a disparut la doar cateva zile dupa si spre surprinderea mea inca se inregistrau click-uri si comisioane. Ultimul comision inregistrat este din 22 septembrie 2016.

In contul meu mai am in asteptare comisioane in valoare totala de ~3.000 de lei. Nu stiu exact ce se va intampla cu aceste comisioane, vor mai fi procesate sau vor disparea in neant. Habar nu am.

Am totusi cateva intrebari pentru domnul Dan Ostahie:

  1. De ce in 2 ani jumate nu ati angajat un affiliate manager?
  2. Care este motivul pentru care nu ati revenit in 2Parale (actualmente 2Performant)?
  3. Veti procesa si plati comisioanele aflate in asteptare?
  4. De ce afilierea a incetat sa mai fie o prioritate pentru Altex.ro?

Sper sa nu va fie teama sa raspundeti la intrebari.

Din ce am vazut in ultima perioada de timp, Altex.ro a inceput o lupta cu eMAG, era si normal odata ce si-au indreptat atentia si catre online. Concurenta e sanatoasa, e un lucru benefic atat pentru piata cat si pentru consumatori. Eu nu am inteles de ce Altex a asteptat atat de mult timp pana cand sa se focuseze pe online permitand eMAG-ului sa creasca intr-un ritm accelerat. Totusi sa nu uitam ca Altex are ceea ce eMAG isi doreste (multe magazine in offline) si vice-versa. E o “lupta” interesanta si de urmarit in urmatorii ani.

fara-teama2

Acum, din punctul de vedere a unui afiliat pot vedea o mare oportunitate tinand cont de conditiile in care eMAG a crescut atat de mult si cu ajutorul afiliatilor. Nimeni nu poate nega aportul adus de miile de afiliati care i-au promovat in cei peste 7 ani de zile. Cum eMAG nu mai e asa de interesat de afiliati cum era in urma cu cativa ani, cum cookie-ul a fost redus drastic la doar 3 zile si multe altele, Altex are o poarta deschisa catre mii de afiliati care i-ar putea ajuta sa creasca in online. Tot ce-ar trebui sa faca e sa ofere conditii mai bune, sa ia afilierea in serios si sa castige increderea afiliatilor procesand si platind la timp comisioanele.

One thought on “Altex afiliere – incotro?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.