Lume Multă, Oameni Puțini

Totul a început de la o discuție pe chat-ul de afiliere. Era anul 2017. Dorința afiliaților de a se socializa unii cu ceilalți a fost hrănită ani de zile de către întâlnirile realizate periodic de către cele două mari rețele din România, Profitshare și 2Performant. Au fost anii de glorie. Așa am reușit să cunosc foarte mulți afiliați cu care am rămas prieten și în ziua de azi. Ce-i drept, întâlnirea care a schimbat istoria evenimentelor din industrie a fost fără doar și poate Affiliate Summer School by Profitshare.

 

Intalnirile

Doar că începând cu anul 2017 lucrurile s-au calmat și ambele rețele au decis să renunțe treptat la întâlniri și evenimente dedicate industriei, astfel că afiliații mai activi care au prins gustul întâlnirilor au început să se întrebe dacă nu cumva găsim o soluție să ne vedem pe cont propriu, astfel mi-a venit ideea de a propune organizarea primei întâlniri a afiliaților organizată de ei. Zis și făcut. Astfel că în decembrie 2017 ne-am întâlnit la Moeciu. 3 zile și 3 nopți. Dacă ești curios cum a fost – poți să citești articolul despre întâlnire.

Crezând că afiliații se pot întâlni și în timpul verii, am organizat a doua întâlnire, doar că locația a fost prea departe pentru mulți: Sfântu Gheorghe | Tulcea – locul unde Dunărea întâlnește marea. A fost cea mai epică întâlnire. Poți să citești aici despre cum a fost.

Am plusat și am mers în primul meet-up din Vama Veche în aceeași vară.

Dar tot în 2018 am organizat și cea mai complicată întâlnire: Afiliere 3.0 la Sinaia. În noiembrie. Tot pentru 3 zile și 3 nopți. Au participat rețele, afiliați și advertiseri. A fost greu de gestionat. Unii zic că am făcut față cu brio, eu nu am fost mulțumit pe deplin, dar a fost bine. Poți citi aici despre cum au decurs lucrurile.

Au urmat anii de pandemie care ne-au furat parcă 10 ani din viață. A fost dificil pentru toată lumea. Socializarea online a dus la anxietate și alte probleme. Ne-am văzut la câteva zoom-uri, dar nu e ce trebuie. Mulțumesc totuși că am reușit să ne vedem în fiecare an la meet-upurile din Vama Veche. A fost perfect.

Au urmat câteva evenimente restrânse organizate de către 2Performant și apoi galele Business League.

De ce are nevoie comunitatea?

Totuși, impresia mea era că industria are nevoie de un eveniment independent. De un eveniment care să pună accent pe educație, informații reale și socializare. Și astfel am ajuns la Affiliate Summit. Un eveniment pe care l-am gândit din prima ca un pachet complet pentru un afiliat indiferent de nivelul său. Și când spun pachet, mă refer la informații reale care să pună accent pe lucruri cu adevărat utile, nu doar informații de suprafață cum se practică de regulă la majoritatea conferințelor. Inițial mi-a fost teamă că nu o să reușesc să conving afiliați de top să participe în calitate de speakeri. Frica mea era legată și de disponibilitatea fiecăruia în aceeași zi, cu atât mai mult cu cât o parte dintre ei trebuiau să străbată jumătate de țară pentru a participa în calitate de speakeri la acest eveniment. Surpriza a făcut ca fiecare dintre ei să confirme instant. Singurul speaker pe care l-aș mai fi dorit m-a anunțat că trebuie să plece din țară fix în perioada respectivă și nu mai poate participa.

Alegerea locației din București a fost și ea una complicată datorită faptului că evenimentul este împărțit în două părți distincte și astfel nu puteam să închiriez o sală de conferințe simplă de la un hotel. Aveam nevoie de un spațiu mai aparte, astfel că Refugiu Urban s-a potrivit perfect.

Problema însă a venit la dusul rece după încheierea perioadei de pre-sale când am văzut care este rata de conversie pentru vânzarea de bilete și am rămas dezamăgit, astfel că am făcut acest sondaj pe grup ca să aflu care este problema:

 

Dezamăgirea mea și mai mare nu a fost rezultatul sondajului, ci faptul că din peste 6.000 de persoane înscrise pe grup au decis să voteze doar 83. Și apoi fac o comparație cu alte grupuri unde mai sunt înscris și unde chiar există interacțiune, iar oamenii sunt deschiși și dornici să învețe, să socializeze, să afle lucruri noi, să evolueze, iar când se anunță un eveniment pentru comunitate, se ocupă locurile (~50 la număr) în doar câteva zile. Și da, tot pe bani, că nu toată lumea mănâncă pișcoturi de la companii.

Dezamăgirea

Unde mai punem și faptul că pe grupul Comunitate Marketing Afiliat România s-au simțit foarte mulți deranjați de notificările cu tag-ul @toatalumea. Notificări pe care în primul rând le poți dezactiva. Da, știu, e mai fain să ne hârzlim la o glumă sau să mai înjurăm rețele ori advertiseri decât să construim o comunitate reală și să încercăm să dăm și înapoi din ceea ce luăm.

Majoritatea se implică doar când îi “doare” pe ei ceva. Când au o problemă și vor ajutor. Când au nevoie de o informație sau mai multe. În rest, nu îi interesează. Nu au ei nevoie să facă parte din comunitate. Nu li se pare util să învățăm împreună, să dezbatem, să împărtășim experiențe, cunoștințe și să evoluăm. Neah!

Mă uit la Ciprian cum oferă atât de multe informații structurate de ani de zile și se implică oferind cifre, studii de caz etc. către comunitate, fără să ceară nimic înapoi și în afara de câteva like-uri și 2-3 comentarii, e liniște. A scris articol despre Affiliate Summit, a menționat de câteva ori că participă și vine cu o prezentare cu adevărat utilă pentru afiliați. Ce a făcut comunitatea? A ignorat și a mers mai departe.

Am scris că vine Lucian Ionescu, tocmai de la Timișoara, afiliatul cu sute de mii de vânzări doar prin afiliere și tot pe atâtea prin agenția sa, afiliatul care a ajutat la rândul său o grămadă de afiliați să crească, care a oferit informații, scripturi etc. Ce a făcut comunitatea? A privit pe partea cealaltă.

Am scris că vine Gabriel Nica de la Oradea, afiliat de top tot cu sute de mii de vânzări, om de afaceri de succes, fondator al unei agenții de top din România, omul motivație, cea mai optimistă persoană pe care o poți întâlni și cu care ai vrea să stai de vorbă măcar câteva minute, ce a făcut comunitatea? S-a uitat în sus să vadă dacă nu a început să plouă.

Am scris că vine Mihai Croitoru. Afiliatul care este în topul rețelei Profitshare de dinainte să apară topul. Afiliatul care a construit un proiect de succes bazat pe conținut și pe care ar fi indicat să-l asculți când îți vorbește de gestionarea unui astfel de proiect pe termen lung dacă vrei să construiești ceva asemănător în industrie. Ce a făcut comunitatea? A dat scroll.

Am menționat că o să am o sesiune de Q&A interactivă cu Claudia Pleșu. Prezența feminină din marketingul afiliat autohton. Membră Hall of Fame 2Performant cu zeci de mii de vânzări la activ. Ce a făcut comunitatea? A schimbat tabul.

Am spus că Elena Croitoru, fost afiliat, actualmente psihoterapeut a decis să țină o prezentare despre cum putem ajunge la mentalitatea de învingător. Ce a făcut comunitatea? A renunțat.

Și într-un final eu. Am spus că anul acesta e anul în care fac o schimbare și voi lansa un proiect care va avea 3 direcții: comunitatea, educație și evenimente. Nu s-au putut abține. Haterii au venit la fiecare webinar să mă înjure. Lumea a început să bârfească pe la spate că m-am băgat și eu la făcut cursuri uitând probabil că eu sunt aici cu mult dinainte să apară ei și cel mai probabil uitând că eu am fost cel care a scris despre marketing afiliat pe blog oferind analize și cifre, ghiduri și prezentări sau studii de caz. Dar cel mai important, uită că eu am fost singurul afiliat care a pus punctul pe “i” când a fost nevoie să apăr afiliații, (remember revoluția afiliaților sau comunitatea este și va fi liberă). Ce a făcut comunitatea când am lansat Affiliate Summit? Aproape nimic!

Cu alte cuvinte: lume multă, oameni puțini.

 

Și totuși…

au fost câțiva care s-au implicat. Unii au menționat de ce nu pot participa și apreciez asta. O mică parte din comunitate mi-a scris, mi-a oferit feedback și m-a susținut. Pentru ei organizez Affiliate Summit. Iar dacă vrei să li te alături, dacă ești încă indecis, acum e momentul să arăți că vrei să faci parte din comunitate. De ce?

Pentru că am lansat Easter Sale la biletele pentru Affiliate Summit. Perioada promoției: 30 aprilie – 8 mai 2024.

 

One thought on “Lume Multă, Oameni Puțini

  1. Imi pare rau pentru aceasta neimplicare. Am trecut anul trecut fix prin aceasta poveste, dar legata de nisa mea: mame cu gemeni. Proiectul meu se numea ” Prima tabara pentru familiile cu gemeni”. Am trecut prin intrebari de “cine esti tu?”, “ce experienta ai?”, “Facturezi serviciile?” si mute altele. Eu, din pacate, am renuntat. Nu am avut macar un bilet vandut…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.