Interviu Black Friday #3: Mihai Croitoru (afiliat)

Daca pana acum am incercat sa va arat pe rand cum vede un advertiser (Vola.ro) si una dintre retele (2Performant) afilierea de Black Friday, acum e momentul sa aflati cum stau lucrurile si din perspectiva unui afiliat. Astfel, continuam seria de interviuri dedicate evenimentului Black Friday cu Mihai Croitoru, unul dintre cei mai buni afiliati de content.

  1. Ce crezi ca va fi diferit anul acesta de Black Friday?

Din ce vad, nu cred ca vor fi mari diferente fata de anii trecuti. Aceleasi politici de reduceri, aceleasi politici de comisionare ca si pana acum si aceeasi comunicare redusa din partea advertiserilor. Eu am decis ca in afara de cateva articole standard de promovare sa nu aloc alte resurse speciale evenimentului de Black Friday 2016.

  1. Ce parere ai despre noul concurs Affiliate League organizat de Profitshare?

Ma bucur ca cei de la Profitshare au organizat un concurs echilibrat care da sanse si categoriilor de afiliati incepatori. In plus conceptul de Fatality este foarte interesant deoarece te obliga sa iesi din zona de confort si te motiveaza sa iti extinzi portofoliul de advertiseri promovati. Va fi o competitie interesanta. Oricum afiliatii de top sunt mai mult motivati de prestigiu decat de premiile puse in joc, iar extinderea catra alte nise si advertiseri este o provocare interesanta, mai ales pentru afiliatii de continut.

  1. Esti dispus sa incerci si nise noi de Black Friday sau vei ramane la cele pe care le cunosti mai bine?

Cel mai probabil voi ramane axat pe nisele in care m-am specializat. Cel putin anul acesta. Pe viitor am in plan extinderea cu proiecte pe noi nise, insa o voi face ca strategie generala, in niciun caz datorita evenimentului de Black Friday.

  1. O mare parte din advertiserii din nisa IT&electro reduc atat din comisioane cat si din cookie lifetime atat de Black Friday cat si in cealalta perioada a anului, cum crezi ca va afecta acest lucru piata de afiliere pe viitor?

Deoarece nisa de Electro & IT a fost si este nisa cu cele mai mari valori de piata, advertiserii din acest domeniu profita la maxim de pozitia dominata si de faptul ca este o nisa unde este extrem de greu sa patrunzi ca magazin nou. Pe de alta parte si marjele de profit sunt mai reduse fata de alte nise populare, cum ar fi Fashion si Home-Deco si se incearca maximizarea profiturilor.
Reducerea comisioanelor si a perioadelor de comisionare va avea ca rezultat pe viitor, dupa parerea mea, extinderea afiliatilor specializati si catre alte nise si cred ca reduce destul de mult motivatia de a promova cu aceeasi intensitate si interes produsele Electro & IT.

  1. As putea sa te intreb cati bani castigi de Black Friday, insa o sa te intreb de ce crezi ca alti afiliati nu castiga la fel de mult?

Nu stiu de ce alti afiliati nu castiga la fel de mult. Probabil ca unii fac afiliere ca activitate suplimentara pe langa un job principal. Probabil ca altii nu dedica destul timp si resurse acestei activitati. In afiliere sunt de parere ca daca dedici destul timp si resurse activitatiii, nu ai cum sa nu reusesti, indiferent de nisa aleasa sau de modalitatea de promovare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.