Cum setezi reclame pentru Facebook Ads in 7 pasi simpli [Ghid incepatori: Facebook Ads in afiliere]

Tinand cont de faptul ca au trecut 3 ani de cand fac promovare  cu succes prin intermediul Facebook Ads, am zis ca e momentul sa fac si un mic ghid pentru incepatori. Am raspuns de multe ori la intrebarile afiliatilor, advertiserilor ba chiar si retelelor legate de promovarea prin intermediul acestui canal. Am scris si un guest post pe blogul Profitshare unde am incercat sa fiu cat mai cuprinzator, insa am primit foarte multe intrebari ulterior legate de pasii exacti ce trebuie urmati atunci cand vrei sa promovezi prin Facebook Ads. A se retine, acest ghid este dedicat incepatorilor, poate unii dintre voi il vor considera banal, dar asta nu inseamna ca nu va fi de ajutor altora.

Pasul 1

Alege nisa de care esti pasionat. Fie ca vorbim de fashion, telefoane mobile, electrocasnice, cosmetice, carti sau orice altceva. Important e sa alegi o nisa care iti place. Ca sa fi sigur ca exista magazine cu un program de afiliere pe nisa care o vizezi iti recomand sa verifici in lista de advertiseri 2Performant si Profitshare.

Pasul 2

Creeaza o pagina de Facebook. Alege un nume relevant care sa se potriveasca nisei. Gandeste-te daca vrei pe viitor sa adaugi si un site si verifica daca numele de domeniu este disponibil. Exemplu: ai ales nisa carti si te gandesti sa postezi oferte pentru carti, in acest caz un nume potrivit ar fi “Oferte Carti” si surpriza sau nu domeniul ofertecarti.ro este disponibil momentan si poate fi inregistrat cu plata anuala la un pret de 57 lei/an.

 

 

Acum trebuie sa setezi o fotografie de profil si o coperta. Aici poti alege ceva “gasit” pe internet sau poti apela la un un webdesigner pentru ceva mai profi (te costa cativa zeci de lei). Personal, recomand a doua varianta, dar depinde si de bugetul fiecaruia.

Pasul 3

Prima postare pe pagina. Daca ai ales varianta cu site atunci e bine sa postezi prima data cu link catre acesta (urmeaza si un ghid despre cum setezi un site in wordpress pentru afiliere). Daca vrei doar sa postezi cu link de afiliere catre un anume magazin, atunci o poti face astfel:

Alegi fie un anume produs aflat la oferta, fie o categorie cu oferte, copiezi link-ul si il transformi in link de afiliere. Important e sa ii pui un tag ca pe viitor sa stii exact de la ce link a venit conversia.

Link-ul rezultat il copiezi si il scurtezi fie cu bitly.com, fie cu goo.gl. Eu prefer bitly.com pentru ca ii pot da un nume:

Copiezi link-ul si te duci pe pagina sa-l postezi.

Aici ai doua optiuni, fie adaugi imaginea in dimensiuni mari ca in imaginea de mai sus, fie pui link-ul si astepti sa preia Facebook imaginea si atunci transformi postarea intr-una de tip carusel:

Aici recomand sa utilizati imagini proprii cu produsul, undeva la 3-4 maxim.

Eu am avut rezultate bune cu ambele optiuni, insa cred ca tine mult de nisa aleasa. Ramane sa testati, sa analizati rezultatele si apoi sa trageti concluziile.

Pasul 4

Setati o audienta si dati boost primei postari cu cativa lei. Pentru nisa carti incepem cu target: Romania, Femei 21 – 49 de ani, iar la interese “Carti”. De aici va las sa va ganditi si la alte interese si sa alegeti din sugestiile oferite chiar de Facebook. Important e sa nu depasiti 4-5 interese si sa aveti o audienta de cel putin cateva sute de mii de persoane ca sa puteti regla pe viitor.

Nu ar strica sa oferiti un nume relevant acestei audienta ca pe viitor sa o gasiti usor.

Pasul 5

Postati in fiecare zi, recomandat ar fi de 2-3 ori, eventual dimineata, la pranz si seara. Incercati sa pastrati un orar ca sa obisnuiti publicul.  Verificati care dintre postari are un reach organic mai bun si dati boost de 2-3 lei/zi acelei postari. Nu dati la toate si nu dati daca postarea nu are reach organic bun. Riscati sa pierdeti niste bani inutil.

Sfat util: programati postariile ca sa economisiti timp:

Pasul 6

Promovare pe termen lung. Eu consider ca promovarea postarilor este ceva pe termen scurt, postezi zilnic oferte, dai boost la ce prinde bine, aduni like-uri, probabil faci si ceva comisioane, insa adevarata promovare o faci prin reclame. De aici vin cele mai multe comisioane, insa pentru inceput trebuie sa ai si un buget minim. Recomandat e undeva la 300 de lei/luna. In prima luna ar fi indicat sa nu iesi pe minus cu prea mult deoarece e destul de greu sa faci profit din prima. Iata cum setezi o reclama pentru Facebook Ads.

  • alegi o categorie: in cazul de fata, fie carti de dragostea, manuale scolare, carti aflate in lichidare de stoc etc.
  • sau alegi un produs nou ori cu o oferta incredibil de buna
  • apelezi la un webdesigner care sa-ti faca cateva bannere profesionale
  • setezi audienta si bugetul zilnic
  • analizezi si optimizezi la cateva zile distanta

O sa dau exemple cu un produs nou si cu o oferta incredibil de buna (aceste bannere au fost utilizate in trecut).

sau

Si aici exista varianta de a opta pentru o reclama de tip carusel. Recomand sa utilizati in paralel cel putin cateva zile cu aceeasi audienta si apoi analizati care dintre cele doua are rezultate mai bune, evident ca ar trebui sa puneti tag-uri diferite (pasul 3) ca nu tine neaparat de cate click-uri inregistrati ci de cate comisioane.

Pasul 7

Dupa ce ati identificat produsul sau categoria de produse pe care doriti sa il/le promovati, aveti banner-ul si imagini cu produsele urmeaza setarea propriu-zisa a reclamei.

Alegeti ca obiectiv “Trafic” si denumiti acest set de reclame. Apoi creati o audienta noua sau utilizati una deja salvata.

Urmeaza sa setati bugetul, de regula recomand ca acesta sa fie cuprins intre 6 si 10 lei/zi. In rest lasati momentan setariile recomandate de Facebook si treceti mai departe.

 

Acum urmeaza sa alegeti formatul reclamei, aveti la dispozitie 5 optiuni, ins acele recomandate de mine sunt primele doua: o singura imagine si carusel.

Intotdeauna modificati textul si titlul iar la apel de actiune alegeti butonul “cumpara”.

Pentru aceasta optiune aveti nevoie de banner profesional. Ca sa faceti rost de unul incercati sa apelati la advertiserul pe care doriti sa-l promovati si poate va ofera ei un astfel de banner (din experienta va spun ca nu sunt tocmai pe gustul meu) sau apelati la cineva care se pricepe asa cum fac si eu.

Dupa ce ati pus 3-4 imagini cu produsul, link-ul de afiliere, butonul, titlul  si textul reclamei apasati pe butonul “confirma” si apoi la final pe “continua”.

De obicei o astfel de reclama este aprobata in cateva ore. O lasati sa ruleze cateva zile (minim 7 as spune) si apoi analizati:

  • numarul de click-uri
  • costul per click
  • rata de conversie
  • valoarea comisioanelor inregistrate VS suma cheltuita

La final decideti daca optimizati, intrerupeti sau continuati cu aceasta reclama.

De incheiere

Sper sa fie util acest ghid cat mai multor afiliati incepatori. Astept feedback cat si intrebari (raspund la cele care vin doar pe blog). In cazul in care va intereseaza bannere profesionale va recomand sa apelati la serviciile Adelinei (adresa de mail: miekee09@gmail.com Cam tot ce a tinut de bannere pentru Facebook Ads ea mi le-a facut (cateva sute, daca nu a depasit mia pana in prezent : ) A castigat cateva concursuri serioase prin afara si are la activ cateva sute de bannere realizate pentru diverse firme atat din tara cat si din afara.

A lucrat de asemenea cu cativa advertiseri si afiliati, mai pe scurt se pricepe la bannere pentru promovarea in afiliere. Puteti vedea un mic portofoliu de bannere pentru Facebok Ads aici.

PS Da, e sora-mea si ii fac un pic de reclama ca cica doar asa pot sa pun in acest ghid bannerele facute de ea :))

dragos
Latest posts by dragos (see all)

25 thoughts on “Cum setezi reclame pentru Facebook Ads in 7 pasi simpli [Ghid incepatori: Facebook Ads in afiliere]

  1. Salut Dragos, in legatura cu pasul 5, cand spui sa postez de 2-3 ori pe zi, te referi la acelasi “oferta” (produs) sau diferite?

    1. Salut! Ma refer la produse sau oferte diferite. Indicat e sa observi care au reach organic mai bun si sa te axezi pe ele.

      1. Buna ziua! Multumesc pentru informatii. 🙂
        Insa am cateva nelamuriri:
        1. nu gasesc optiunea de carusel pe facebook, doar la noutati pe insta; poate e o versiune dif de Facebook?
        2. unde e optiunea de programare promovare?
        3. Cum se poate sa am uneori mii de interactiuni, dar niciun click pe reclama? Mentionez ca adeseori fac reclama prin continut, cu blog in wordpress: https://veronicagavril.com/
        4. Cum functioneaza mai exact random.org pt concursuri pe facebook? Adica de unde iau lista de participanti, cum imi dau seama?

        Va multumesc si imi cer iertare in avans pentru multitudinea de intrebari…

    1. Salut! Urmeaza mai intai un alt ghid pentru incepatori, cel legat de cum sa creezi un site de afiliere in wordpress. Si da, am in plan si un studiu de caz, era in plan inca din vara cand trebuia sa fac o prezentare cu un studiu de caz, dar cum s-a anulat ma gandesc sa fac unul si sa-l postez pe blog.

  2. Salutare Dragoș!
    Acest articol m-a făcut sămi dau seama cât de începător sunt…
    Foarte utile toate informațiile chiar pentru unul ca mine care se “chinuie” deja de ceva vreme cu rezultatele în afiliere.

    Costurile care apar în imagine sunt actuale? Cost per click?

    Procentual, câtă parte din comisioanele unei luni vin din promovare plătită și cât din trafic organic.

    Dacă tragi linie la sfârșit de lună/an, care este marja de profit? (investiție vs banii cu care rămâi)

    Eu am o marjă de profit foarte mică din promovarea plătită probabil datorită lipsei de optimizare.

    Mulțumesc!

    P.S. așteptăm și mai multe informații utile.

    1. Salut Robert,
      Da, costurile sunt cele actuale.
      Daca te referi strict la comisioanele din Facebook, e cam greu sa-mi dau seama cate vin din trafic organic pentru ca de obicei dau boost la postarile care prind bine.
      Marja de profit depinde de la o luna la alta, de la o nisa la alta, de la magazin la altul, de la produs la altul. Daca ti-as da o cifra posibil sa-ti fac o impresie gresita, insa as spune ca oscileaza intre 20 si 100%

    1. Salut, de obicei cand se intampla asta incerc sa optimizez, umbla la audienta ca de cele mai multe ori acolo e buba si poate la call to action.

  3. Buna, Dragos. Ce inseamna reach organic bun? In momentul de fata am o pagina cu 3000 de fani. Am o postare de aseara care are un reach organic de 4700 de persoane din care doar 132 au dat click pe postare. 49 Vizualizări de fotografii, 12 Clickuri pe link, 71 Alte clickuri. Merita dat boost unei astfel de postari? La ce indicatori ar trebui sa fiu atenta pentru a-mi da seama daca o postare este eficienta sau nu. Multumesc pentru sfaturi!

  4. Salutare ! Excelent articolul ! As avea si eu o intrebare : Cand un advertiser specifica in t&c ca nu este permisa promovarea prin Fb Ads se refera la postarile la care dam ‘boost’ si le promovam direct ? Eu daca imi fac o pagina de Fb cu postari care includ link-urile de afiliere si promovez pagina(nu postarile direct) inseamna ca incalc t&c ? Multumesc !

  5. Salut!

    Nu e ok sa recomanzi o persoana care iti spune ca iti face o treaba, apoi astepti dupa ea cu saptamanile, timp in care mai raspunde nici la email si nici pe Facebook .. Alea nu sunt servicii, aia nu e comunicare, aia e bataie de joc ..

  6. O intrebare de noob ce sunt, daca vreau sa fac marketing afiliat pe FB ads trebuie obligatoriu sa am o pagina de fb? Adica daca vreau promovare prin link direct catre advertiser.

    Mersi.

      1. Multumesc pentru raspuns.

        As mai avea o intrebare(bine ar fi mai multe), pagina trebuie sa aibe legatura cu reclamele promovate? Daca doresc sa fac promovare pentru mai multe categorii de produse sa zicem IT, fashion, trebuie sa fac o pagina pentru fiecare tip de produse? Mentionez ca scopul e sa fac FB ads pe mai multe categorii de produse nu sa cresc o comunitate in jurul unei pagini.

        Stiu ca pot parea intrebari banle pentru cei avizati dar e mai bine sa intrebi decat sa faci prosti care sa te coste bani.

        Mersi inca odata.

  7. Salut, mersi pentru articol. Doresc sa pun butonul ”cumpara”, dar vad unde… Am o postare pe care doresc sa o promovez, dar nu se vede niciunde acel camp de ”Apel la actiune” pe care l-ai mentionat. Nu am pus butonul cu Primeste mesaje, ca sa fie loc pentru butonul ”cumpara” si tot nu il vad… Ce imi scapa?

Leave a Reply to Robi Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.