Anul 2023 este unul atipic pentru tot ce inseamna vanzari. Pe deoparte avem inflatia la cote alarmant de mari + taxe mai multe si mai mari, iar pe cealalta parte avem un consum in crestere fata de anii anteriori, adica fix opusul la ce ar trebui sa se intample. Toata vara s-a vorbit de <revenge travel>, iar acum am auzit de <revenge shopping>. Daca in cazul primului pot intelege dorinta acerba a oamenilor de a calatori dupa 3 ani de restrictii cauzate de pandemie, ei bine, in al doilea caz nu prea inteleg tinand cont de faptul ca in pandemie tocmai asta s-a facut: <revenge shopping> cu un motiv intemeiat, iar acum nu mai inteleg de ce ai cumpara mai mult mai ales ca majoritatea cumparaturilor se fac “pe caiet” cu sistemul BPL implementat inca de anul trecut si care a luat avant in 2023.
Vanzarile Black Friday 2023
Magazinul care a adus in Romania evenimentul Black Friday si care a implementat sistemul BPL resuscitand ecommerce-ul autohton a avut, se pare, un Black Friday de pomina cu vanzari record de 731 milioane de lei, peste 2,8 milioane de produse vandute, peste 71% din comenzi platite cu cardul si 18,73% plati in rate.
sursa: facebook – Radu Dumitru
Ca sa nu stati sa cautati cat au vandut anul trecut va spun aici: 644 milioane de lei, astfel in 2023 au vandut cu 87 milioane de lei mai mult fata de 2022.
Vanzarile Black Friday 2023 in afiliere
O sa incep prin a mentiona faptul ca fata de anii precedenti interesul din mediul social pentru evenimentul Black Friday 2023 a fost cel mai scazut din toata istoria lui. Atat retelele, advertiserii cat si afiliatii au renuntat in a mai comunica pe tema subiectului. Totul s-a rezumat la comunicari de tip business, seci si reci pe alocuri. Cel mai probabil retelele si advertiserii mari s-au rezumat in a comunica cu o mana de afiliati in privat si atat.
Rezultate oficiale 2Performant Black Friday 2023:
- 8.190.000 euro – valoare vanzari generate
- 120.465 – numarul de vanzari generate
- “310.000” euro – valoarea comisioanelor inregistrate (estimat – nu exista date oficiale)
- 3.487.232 – click-uri inregistrate
Rezultate estimate 2Performant Black Friday 2023
Cum 2Performant prin Business League au facut mult mai transparente cifrele din marketingul afiliat o sa incep cu rezultatele lor:
- ~
115.000119.557 vanzarigenerate ~3,5 milioane de click-uri trimise de afiliati~7,3 milioane de euro vanzari generate~310.000 euro valoarea comisioanelor generate din vanzari
Aceste cifre estimate sunt pentru saptamana 6-12 noiembrie 2023.
Sa nu uitam si de faptul ca 2Performant au inlocuit concursurile clasice organizate de regula in perioada Black Friday cu unele mai antrenante, iar de data asta au venit cu unul foarte interesant: The Affiliate Alliance, unul extrem de greu de realizat: afiliatii trebuie sa genereze in perioada 6 noiembrie – 31 decembrie 2023 nici mai mult si nici mai putin de 1.000.000 de vanzari, iar premiul cel mare este de 25.000 de euro care se va imparti proportional cu contributia adusa de fiecare afiliat in parte la atingerea obiectivului.
*ss facut pe 12.11 la ora 21:00
Din pacate inca din prima saptamana, cea cu Black Friday s-a dovedit prea mult de realizat si doar in zilele de vineri, sambata si posibil duminica o sa fie atins targetul zilnic ceea ce ma face sa cred ca este un concurs aproape imposibil de castigat.
Totodata cu acest nou concurs a aparut si o noua pagina in cadrul platformei 2Performant: Hall of fame – aici apar listati top 100 de afiliati since 2015, insa au fost luate in calcul doar vanzarile ca altfel mai aparea un nume in top 10 de mai jos 🙂
Revenim la vanzarile Black Friday 2023 in 2Performant si trebuie sa mentionam faptul ca anul acesta, DrMax – liderul din retea, a organizat Black Friday-ul romanesc, adica in aceeasi perioada cu restul magazinelor care preiau data pe care o anunat eMAG. Astfel, parteneriatul dintre Glew Solutions si DrMax a facut ca cifrele din acest an sa fie unele cu o crestere considerabila in platforma 2Performant.
Tot la acest capitol, oricat de hater sunt, trebuie sa felicit 2Performant pentru ca au intuit schimbarile din piata si au stiut sa profite la maxim de afiliatii CSS atragand astfel un numar extrem de mare de conversii trackuite prin afiliere punand din nou in prim plan marketingul afiliat. Nu uitam si de transferul mare facut tot pe baza CSS: Flanco.ro.
Tot aici cred ca isi au meritele Glew Solutions si Tidy Shopping urmati indeaproape de District Conversion, mai exact Ovidiu, Razvan si Lucian – cei 3 unicorni din Business League care in prezent genereaza niste cifre pe care cred ca nimeni nu si le imagina in urma cu 2-3 ani in urma.
Rezultate Profitshare Black Friday 2023
Cei de la Profitshare au ramas fideli concursului Sale Wars organizat in perioada noiembrie-decembrie a fiecarui an si care de data aceasta are ca premii totale suma de 6.300 euro, insa la fel ca si in anul precedent nu mai exista fatalitatile care ar fi putut face concursul mai antrenant pentru concurenti, insa au fost pastrate challenge-urile ce pot aduce, pe alocuri, suprize placute.
Din pacate tot de aici voi incerca sa extrag si anul acesta cateva cifre legate de vanzarile din retea bazandu-ma si pe cifrele din anii precedenti pentru a putea corela cateva date.
Rezultate oficiale Profitshare.ro:
- 13.641.457 euro – valoare vanzari generate
- 121.211 – numarul de vanzari generate
- 257.285 euro – valoarea comisioanelor generate
- 3.022.974 – click-uri generate
Aici mai avem un info extrem de interesant.
Top 5 afiliati dupa valoarea comisioanelor inregistrate:
- 32.952 euro
- 21.352 euro
- 18.160 euro
- 11.007 euro
- 8.907 euro
Sursa: infografic oficial Profitshare
~55 milioane de lei vanzari generate~67.000 de vanzari generate~600.000 lei valoarea comisioanelor inregistrate
*aceste cifre sunt estimate pentru intreaga saptamana 6-12 noiembrie 2023
Desi Profitshare au pierdut un advertiser destul de important cum este Flanco.ro pare ca eMAG a acoperit aceasta pierdere cu brio si pe cat posibil ceilalti advertiseri din retea au contribuit la cresterea destul de evidenta a vanzarilor prin afiliere.
Distribuirea mult mai uniforma a conversiilor arata faptul ca exista proiecte consolidate ce isi impart procentele intr-un mod mai echitabil si asta se vede in top 5 afiliati din concurs care la ora redactarii articolului au intre 8.100 si 16.300 de puncte in concurs si asta s-a traduce undeva intre 6.000 si 15.000 de conversii de fiecare. Acelasi lucru se observa si intre urmatorii 10 care au intre 400 si 1.700 de puncte.
Concluzie
Afiliatii care au proiecte consacrate si le promoveaza mai intens in aceasta perioada sunt cei care au cel mai mult de castigat la cel mai important KPI = profitul. Este clar ca din urma vin tare afiliatii care fac CSS, insa tind sa cred si pe ce am pus pariu in urma cu 1 an si 7 luni ( 😉 ) ca CSS-ul in afiliere va fi privit cu aceeasi reticienta precum Google Ads si Facebook Ads. Este vorba doar de timp. O sa fie relatii punctuale intre advertiserii care doresc promovarea prin CSS si cel mai probabil o sa fie o relatie bazata pe exclusivitate, asa cum se intampla deja in unele cazuri. Anyway, pana la urma de asta este fain marketingul afiliat, ca exista o multitudine de metode, de proiecte si multe idei, iar acest mix ne asigura un viitor in era AI-ului care poate ameninta multe industrii, insa cu siguranta marketingul afiliat are doar de castigat in perioada ce o sa urmeze.
“Daca nu devii mai bun, inseamna ca devii mai prost – “Eat that frog!”)
Black Friday 2023 si Dragos Bunea
As minti sa spun ca nu as fi vrut sa fac o figura frumoasa. Nu s-au aliniat planetele si am decis sa nu ma mai stresez. Am fost ocupat cu alte proiecte personale si printre picaturi am incercat sa fac si ceva pentru Black Friday 2023 doar ca nu am facut din timp ad-urile necesare si am asteptat dupa maretul Google sa dea drumul la seturile de reclame, dar in zadar, au pornit doar 4 din 15 pana la ora de start a BF 2023 asa ca m-am multumit cu astea 4. De altfel am observat ca si cpc-ul cerut pentru “black friday 2023” + derivatele sale oscila intre 0,5 si 1,78 lei la prima strigare, asa ca am preferat sa nu licitez pentru prima pagina fapt ce a rezultat ca bugetul sa fie consumat doar in proportie de 60%. In schimb, ce a functionat foarte bine: serverul! Cine avea server dedicat HF de 16GB Ram si CPU 4 Core pentru nici 200 de useri simultan? Eu, normal!
Astfel, rezultatele mele pentru saptamana 6-12 noi. Black Friday 2023:
- 14.245 click-uri trimise catre advertiseri
- 128.443 – valoarea vanzarilor generate
- 303 lei – cel mai mare comision inregistrat
Ce este foarte funny la toata treaba asta e ca am cheltuit doar ~980 lei – infim fata de anii precedenti, dar profitul estimat este apropiat cu cel net din anul anterior unde bugetul si stresul aferent au fost de zeci de ori mai mare.
Update – a postat si Ciprian experienta sa de Black Friday 2023
De incheierea vreau sa mentionez ca se observa o maturitatea inevitabila a industriei, o buna parte din afiliati au proiecte solide, insa mai sunt foarte multi care inca nu stiu in ce directie sa se indrepte. Din punctul meu de vedere este perioada optima de a incepe un proiect baza pe marketing afiliat. Un proiect unde tu ca afiliat sa ai controlul, sa-l cresti, sa adaugi valoare, sa te folosesti de tot ce ofera noua era AI si sa-l cresti incet si sigur investind in el zi de zi. Unii afiliati fac asta de ceva timp si au inteles ca pe langa profitul catigat an de an, valoarea proiectului creste si devine un asset valoros in care investesc cu drag.
Nu mai cred in puterea ppc-ului direct prin Google, Facebook, TikTok sau alte retele ce sunt si vor aparea ci cred in puterea proiectului propriu unde tu ca afiliat decizi ce se intampla, tu decizi cand sa-l promovezi, tu ai datele necesare, comunitatea aferenta, clientii si inevitabil profitul.
E timpul pentru marketing afiliat pe profit!
- Cum a fost Black Friday 2023 - November 12, 2023
- Tips & Tricks Palermo (Sicilia) - May 30, 2023
- Comunitatea este si va fi libera: Marketing Afiliat Romania - March 7, 2023
Eu sunt greu de cap si nu inteleg concursurile lor. La 2P imi arata ca am 120k din 1M, dar pe conversii mult mai putine decat la tine…
Ha, funny ca de obicei 🙂