Anul 2023 l-am pornit cu stangul si ma pregateam sa fie cel mai prost an de cand fac marketing afiliat. Dap, fix la 10 ani distanta de cand am lasat orice altceva si m-am dedicat 100% acestei industrii, dar se pare ca anumite decizii luate la momentul potrivit au transformat anul in unul relativ bun pentru ca cifrele spun cu totul altceva fata de impresia pe care o aveam eu despre acest an.
De ce aveam o impresie gresita?
Pentru ca 2023 a fost anul de tranzitie, de la marketing-ul afiliat axat cu precadere pe trafic platit la cel axat pe trafic organic si campanii punctuale. Scopul acestei tranzitii a fost unul clar: cresterea profitabilitatii pe termen lung. In contextul actual am simtit ca am gresit foarte mult in 2022 cheltuind sume mari de bani pe campanii neproductive si neglijand la modul cel mai iresponsabil toate proiectele de content. Astfel, in 2023 am investit in campanii de ppc doar 25% din suma cheltuita in 2022 si m-am axat pe trafic organic si campanii punctuale.
Impresia gresita am avut-o cel mai probabil datorita diferentelor date de cifrele cu care eram obisnuit in anii precedenti cand rulam campanii platite tot timpul anului.
Cifre personale 2023
- 313.149 – click-uri trimise catre advertiseri
- 30.282 lei – valoarea comisioanelor din cea mai buna luna
- 504 lei – cel mai mare comision aprobat
- 1.377.555 lei – valoarea vanzarilor generate*
- 26,7 lei – valoarea comisionului mediu
- 56,6 lei – EPC
- 2,12% – rata de conversie
Oh, da, o premiera pentru mine, anume sa dau atatea cifre, dar odata cu cifrele pe care 2Performant le serveste pe tava prin Business League si prin cifrele cu care alti afiliati ne-au obisnuit (Ciprian sau Eric), am zis ca e de bun augur sa incep si eu sa ofer cifre mai exacte.
* Conform analizelor si istoricului pe care il tin pare ca la finalul acestui an am depasit 10.000.000 de euro vanzari generate pentru magazinele cu care am colaborat din 2013 si pana in prezent. Un milestone pe care merita sa-l mentionez.
Acum ca am trecut de cifrele pozitive sa trecem si la cele care rotunjesc in minus profitul:
Cheltuieli
- 624 lei – domenii
- 2.170 lei – gazduire
- 310 lei – module wordpress
- 1.155 lei – email marketing
- 31.257 lei – campanii platite
- 16.133 lei – taxe si impozite
- 5.400 lei – servicii contabilitate
Total = 57.049 lei
Iar aici a fost momentul in care am realizat ca defapt 2023 a fost un an OK cu un profit multumitor pentru un an de tranzitie. Nu am avut asteptari prea mari si chiar ma bucur ca lucrurile au mers in directia dorita. Si asta pentru ca in 2022 profitul real dupa ce am scazut absolut toate cheltuielile si dupa gafa comisa de Black Friday la care am plusat cu promovarea gresita a unor advertiseri (care au anulat 90% din comisioane), a fost mai mic. Astfel, cu un buget mult mai mic si cu promovare mai atenta, cu mai multa inspiratie, am reusit sa fac tranzitia dorita si sa ma pot concentra pe ceea ce doresc sa fac pe viitor.
Cum a fost 2023 pentru marketing afiliat in Romania
Per ansamblu a fost un an bun si asta se datoreaza aproape in mod exclusiv afiliatilor CSS. Nu stiu cum stau anul asta la capitolul profitabilitate, dar cat timp sunt activi cu zeci de mii de conversii lunar inseamna ca ceva functioneaza acolo. Fara ei cifrele nu aratau deloc bine. Nu degeaba am zis si in articolul dedicat Black Friday ca au reusit sa repuna marketing-ul afiliat in prim plan. Cat timp o sa functioneze parteneriatele dintre ei si unii advertiseri, lucrurile o sa fie ok.
Din pacate nu cred ca asta este viitorul marketing-ului afiliat. Poate pe termen scurt si mediu, da, insa pe termen lung cred ca marketing-ul afiliat trebuie sa se axeze pe proiecte de continut, proiecte construite pentru utilizatori care cauta informatii, opinii si recomandari, nu doar o reclama.
2024
Dupa cum am precizat la inceput. In mai 2023 s-au implinit 10 ani de cand fac afiliere full-time. A fost o perioada extrem de incarcata cu multe obstacole, esecuri, dar si cu si mai multe succese. Ma uit in trecut cu nostalgie, am castigat nenumarate concursuri, premii, bonusuri, am ajuns pe ravnitul loc 1 in ambele retele mari din Romania, 2Performant si Profitshare, am fost singurul afiliat nebun care a indraznit sa schimbe reguli, cutume, dar si cel care a organizat pe cont propriu 3 intalniri dedicate la care au participat peste 120 de persoane, din care afiliati, reprezentanti a 4 retele si a 12 advertiseri. Am participat la peste 10 evenimente in calitate de invitat sau speaker, am fondat Comunitatea Marketing Afiliat Romania si am consiliat >100 de afiliati si advertiseri in toti acesti ani.
Ce vreau sa spun este ca am nevoie de o noua provocare, un nou inceput. Cu totii simtim nevoia la un moment dat sa schimbam ceva in viata noastra, iar acum am simtit ca este momentul potrivit pentru mine.
Update – am lansat primul meu webinar:
Marketing Afiliat de la ZERO la PROFIT
Da, proiectul meu din 2024 incepe cu un webinar dedicat incepatorilor in marketing afiliat. Webinarul va avea loc pe data de 25 ianuarie 2024, ora 20:00. Va fi o sesiune live de aproximativ 120 de minute unde cei care sunt la inceput de drum vor gasi informatiile necesare cu care sa porneasca o afacere in industria marketing-ului afiliat.
Ce vei descoperi in webinar:
- Cum functioneaza marketingul afiliat
- Care este pasul cel mai important de urmat atunci cand vrei sa pornesti un proiect de la ZERO
- Ghid util pentru incepatori (pasii necesari pentru un proiect nou)
- Planul de business pentru cresterea productivitatii
- Studiu de caz pentru email marketing si cum am facut >30.000 lei PROFIT in 2023
- Vei afla proiectul meu secret
- MEGA Cadou pentru cei care stau cu mine pana la finalul webinar-ului
LINK inscriere => https://webinar.dragosbunea.ro/
- Profitul meu din afiliere – august 2024 - September 1, 2024
- Profitul meu din afiliere – iulie 2024 - August 1, 2024
- Cum a fost la Affiliate Summit 2024 - June 20, 2024
Mulțumim pentru fiecare articol la final de an legat de afiliere. Ești printre puținii care își împărtășesc „secretele”.
La mine 2023 nu a fost un an prea bun în afiliere, multe comisioane cu valoare mică.
Multumesc pentru aprecieri! Legat de comisioanene mici zic sa te orientezi in alegerea advertiserilor care au un EPC mare, pentru mine e un KPI mai important decat rata de conversie. Dau si exemplu: am avut advertiseri cu 0,4% rata de conversie, dar EPC de >100 lei, ceea ce se traduce in comision mediu mai mare fata de medie.
Felicitări Dragos! O vorbă din popor spune că atunci când ești cel mai dezghețat om dintr-o încăpere, e momentul să ieși de acolo și să te muți în una unde ai loc să te dezvolți mai departe. Calea către succes necesită curajul de a ieși din zona de confort și de a căuta mereu noi oportunități pentru dezvoltare, iar mereu ai demonstrat că ai această capacitate. Ai demonstrat că perseverența și pasiunea pot duce la rezultate extraordinare. Îți urez mult succes în continuare și inspirație în călătoria ta profesională! Cum sună provocarea de a crea un curs în domeniu?
Multumesc, Adi! Nu credeam sa mai simt din nou entuziasmul pe care l-am avut in 2013 cand m-am apucat de afiliere full-time, dar uite, ca este din nou aici, abia astept anul 2024 sa incep noul proiect. Ne vedem in 2024! 🙂
Sunt curios cat timp aloci afilierii full-time, daca imi poti spune.
Depinde mult de sezon, de perioada, nu cronometrez timpul exact. Pot sa lucrez 6-7 ore/zi, pot sa lucrez 1-2 ore sau deloc. De asta imi si place atat de mult!
felicitari Dragos si bravo pentru curaj sa impartasesti cu noi cifrele din spate! sa ai parte de un 2024 si mai bun!