Anul trecut scriam pe blog de afiliat articolul “Vreau comisioane intregi de Black Friday“, un articol care s-a bucurat de un real succes (peste 3000 de vizualizari), a fost distribuit de foarte multa lume pe Facebook, in principal de afiliati, dar spre surprinderea mea si de reprezentanti ai retelelor. Evident, nu a fost pe placul tuturor, unii au fost deranjati de imaginea prea dura, altii de ce am scris in el (e drept ca adevarul doare cel mai tare).
Efectul imediat al articolului si a celor ce au urmat atat la mine pe blog cat si la alti afiliati care au sustinut cauza nu a fost unul foarte incurajator. Foarte putini advertiseri au ales sa pastreze comisioanele intregi pentru Black Friday 2015. Multi mi-au spus atunci, vezi, ai batut apa-n piua degeaba. Altii au spus ca probabil am facut mai mult rau ca le-am dat idei advertiserilor etc.
Insa, anul acesta am simtit ca ceva se va schimba cu atat mai mult cu cat rezultatele evenimentului de anul trecut nu s-au ridicat la nivelul asteptarilor. Primele semnale le-am primit la cele doua evenimente organizate de retele anul acesta, am incercat sa explic advertiserilor prezenti de ce sa pastreze comisioanele intregi si pentru Black Friday.
Daca te intrebi ca advertiser de ce sa pastrezi comisioanele intregi pentru Black Friday 2016, iata mai jos 5 motive:
- daca reduci comisioanele de Black Friday sunt sanse destul de mari ca afiliatii sa se orienteze catre alti advertiseri din aceeasi nisa care nu fac asta. Tu ca advertiser pierzi vanzari si posibil sa pierzi parteneriate cu afiliati de top.
- daca reduci comisioanele de Black Friday mai mult ca sigur nu vei atrage afiliati noi care sa te promoveze. Acestia vor cauta alti advertiseri pe care sa-i testeze de BF. Practic poti pierde parteneriate, vanzari si expunere (nu e importanta ordinea atata timp cat pierzi).
- conform datelor din anul anterior, reducand comisioanele afiliatilor care fac PPC transformi colaborarea de tip win-win in una de tip win, a ta, dar cu conditia sa gasesti si fraieri care sa te promoveze. De ce? Sa zicem ca pe unele nise CPC-ul a crescut si x10, dar de regula x3 a fost de baza. Combina asta cu o rata de conversie normala si cu un procent de comisionare mai mic si sigur o sa-ti rezulte un mare fail.
- “incalecarea” – scuza numarul 2 dupa cea cu marja de profit. Reducand comisioanele afiliatilor avand scuza aceasta e ca si cum i-ai spune lui Google ca nu-i mai dai 1 leu per click ci 50 de bani pentru ca tu trimiti si trafic din Facebook. Bine, poti sa-i spui ca astia de cauta pe Google sigur, sigur au vazut reclama de la TV, dar e foarte probabil sa fi deschis newsletter-ul de Black Friday. In cazul asta poti sa le spui ca nu le mai dai nimic si incaleci pe o sa…
- Reducand comisioanele de Black Friday vei aparea pe LISTA NEAGRA a advertiserilor care nu rasplatesc performanta.
In anii anteriori am observat si ceva nasuri pe sus ale advertiserilor, ceva de genul la cat muncim noi in perioada asta de ce sa impartim cu voi profitul? Ei bine, si afiliatii muncesc, fie ca scriu zeci, sute de articole pe bloguri, fie ca optimizeaza zeci de campanii in AdWords, creeaza sute de bannere, administreaza zeci de pagini de Facebook, creeaza reclame pe Facebook, testeaza butoane, verifica produse, programeaza postari, verifica feed-uri, verifica viteza de incarcare a site-urilor etc.
Si afiliatii beau multa cafea, unii ajung sa nu doarma cu noptile doar ca totul sa fie perfect. Pe scurt, muncim, investim timp si bani pentru a castiga alti bani cu care sa ne intretinem, la fel ca voi toti. Nu ne imbogatim. De aceea nu inteleg de ce unii advertiseri ne trateaza ca si cum noi nu facem nimic.
Pana in prezent observ ca advertiserii care se gandesc sa reduca din comisioane nu mai sunt asa increzatori in strategia lor. Asta e un lucru bun. E drept unii au anuntat deja ca “nu pot suporta” reducerile, marja de profit e mica etc., insa sunt si destule vesti bune, advertiseri mari pregatesc surprize pentru afiliati. Unii ii vor rasplati pe afiliatii de top cu comisioane intregi, altii se pare ca vor oferi un exemplu si vor mari comisioanele. Acestia din urma vor fi pusi pe o LISTA ALBA. Lista pe care o voi promova intens in saptamanile ce urmeaza. Advertiserii care rasplatesc performanta merita sa fie promovati indiferent daca eu colaborez cu ei sau nu, ei vor fi pusi pe aceasta lista.
Cele doua mari retele s-au trezit din somn si incep sa coaca la foc incet surprize pentru afiliati. Nu putem decat sa speram ca vor fi de bun augur. Ah, si daca cumva aveti in plan sa organizati concursuri ca si in anii precedenti, n-ar strica sa le anuntati mai din timp ca sa oferiti posibilitatea afiliatilor sa-i conceapa strategii de lupta 🙂
- Bucuria amara si cum am prevazut rasturnarea de peste noapte - November 25, 2024
- Cum a fost Black Friday 2024 - November 11, 2024
- Profitul meu din afiliere – octombrie 2024 - November 1, 2024