Un nou interviu din seria Black Friday. De data aceasta l-am pus sub tirul intrebarilor pe Tiberiu Anghelina (Affiliate Manager 2Performant). Desi ma asteptam sa fie un interviu mai scurt, Tiberiu a avut amabilitatea sa raspunda pe larg la toate cele 5 intrebari astfel dezvaluind cateva dintre planurile 2Performant pentru Black Friday-ul de anul acesta.
Fiti pe faza, urmeaza alte cateva interviuri de unde veti putea afla informatii interesante. Pana atunci va las sa va delectati cu interviul #2 din seria Black Friday.
1. Vezi o crestere a vanzarilor de Black Friday generate de afiliati? De ce?
Black Friday aduce pentru intreaga comunitate on-line, dar in special pentru cea de e-commerce, o efervescenta unica in an. Toti cei care au tangenta cu e-commerce-ul, au in perioada asta un suflu de viata exaltat si exaltant.
Aceasta efervescenta se vede in 2Performant, un spatiu prin excelenta al e-commerce-ului. Afiliatii se activeaza ca niciodata altcandva in timpul anului si sunt advertiseri care le vin in intampinare cu bonusuri, challenge-uri sau mariri de comisioane. Aceasta sinergie este cea care duce la o curba ascendenta abrupta in zilele de Black Friday si de altfel in toata perioada, atat premergatoare cat si post-Black Friday.
De asemenea, in aceasta perioada publicul este inclinat spre achizitie si advertiserii ofera oportunitati de crestere a ratei de conversie pe care afiliatii stiu sa o foloseasca pentru optimizarea generarii conversiilor.
2. In fiecare an 2Parale a organizat intalniri cu afiliati si advertiseri inainte de Black Friday. Care este motivul pentru care in primul an de 2Performant nu se mai organizeaza o astfel de intalnire?
Suntem constienti ca intalnirile si competitiile 2Parale/2Performant dedicate Black Friday reprezinta traditii ale afilierii romanesti. Aici, la 2Parale/2Performant au fost inventate si perfectionate de-a lungul timpului.
Dupa analiza datelor din anii trecuti, am decis sa facem o schimbare in 2016 asa ca am alocat resursele necesare (oameni, timp, energie, bugete) direct catre toti userii, in cadrul antrenamentelor de Black Friday. Asa reusim sa alocam bonusuri semnificative pentru toti afiliatii activi in cadrul retelei.
Legat de intalnirea de Black Friday, tocmai pentru ca nu vom organiza o intalnire anul acesta, incercam sa fim prompti in raspunsuri pe toate “frecventele” si proactivi in acelasi timp astfel incat sa ajungem sa vorbim cu cat mai multi din utilizatorii activi ai platformei inainte de Black Friday.
Din acelasi motiv am inceput si incalzirea de Black Friday, antrenamentul, atat de devreme.
3. Am observat ca incercati sa stimulati afiliatii sa genereze mai multe vanzari in perioada pre-Black Friday oferind bonusuri generoase tuturor. Care este motivul pentru care oferiti aceste bonusuri si nu ati organizat un concurs pentru afiliati?
Bonusul oferit tuturor afiliatilor este o reteta pe care doream s-o incercam de mult si migrarea ne-a oferit ocazia ideala.
La vremuri noi, traditii noi.
Odata cu noua platforma am vrut sa aducem concepte noi in zona bonusarii afiliatilor pentru efortul depus. Astfel, am decis sa oferim bonusuri tuturor afiliatilor in anumite zile sau in anumite zile pentru anumiti advertiseri si am hotarat sa punem in debara pentru Black Friday 2016 ideea de challenge pe care am folosit-o in diferite forme, cu multiple ocazii si la care vom reveni in proiectele viitoare, cel mai probabil.
Acest nou concept implementat ne ajuta sa premiem un numar cat mai mare de afiliati, axandu-ne in acelasi timp pe ideea de performanta. Fiecare afiliat obtine un bonus egal cu eforturile depuse si skill-urile puse la bataie.
Asta nu inseamna ca advertiserii din 2Performant nu pregatesc surprize placute. Mai multi advertiseri au in plan lansarea unor challenge-uri de Black Friday si din ce am discutat pana acum cu parte din ei, se anunta un an cu premii consistente si bonusuri atractive.
4. Multi afiliati se arata dezamagiti de noua platforma 2Performant din mai multe motive. Eu unul duc dorul aplicatiei care era foarte utila si al comisioanelor realtime unde vedeai fiecare comision din ce nisa apartine. Exista sanse sa revina acestea doua pana de Black Friday?
Schimbarile in general nu sunt primite bine la inceput, oricat de atent ar fi pregatite. Este greu sa depasesti obisnuinta unei platforme cu care mii de useri lucreaza de ani de zile, dar eram constienti in acealsi timp ca acesta era pasul necesar pentru a merge cu adevarat inainte.
Toti cei care facem parte din familia 2Performant avem siguranta si increderea ca multe dintre noutatile aduse de 2Performant, platforma si filosofie de business, vor schimba in bine si vor creste piata, atat locala cat si regionala.
Desi am primit intr-adevar si multe “reclamatii”, multe din ele cu baze reale, preponderent feedback-ul legat de noua platforma a fost si este pozitiv iar cifrele ma ajuta in aceasta afirmatie.
Din punct de vedere al numarului de vanzari, mergem in directia buna, chiar depasind prognozele pe care le urmaream. Asta o spun deoarece, de exemplu, lunile august, septembrie si octombrie au reprezentat, fiecare in parte, varfuri consecutive.
In octombrie, de exemplu, am trecut de 70.000 vanzari generate ceea ce este un prag foarte, foarte fain si arata ca userii 2Performant au incredere si se bucura de noua platforma si de functionalitatile ei, atat din randul afiliatilor, cat si al advertiserilor.
Un alt indicator care ne-a oferit perspective pozitive in privinta noii platforme este numarul mare de utilizatori care s-au reactivat in perioada imediat post-migrare, atat advertiseri cat mai ales afiliati.
In aceeasi linie de gandire, doar cu ajutorul noii platforme timpul de plata al comisioanelor a scazut semnificativ si va scadea in continuare din doua motive:
De la migrare si pana acum, am lansat mai mult de 50 de noi advertiseri, toti in regim pre-paid, ceea ce a dus la scaderea semnificativa a timpului de la generarea unui comision si pana la momentul in care devine platibil catre afiliat.
Avem deja mai multi advertiseri post-paid care platesc saptamanal facturile si purtam in continuare discutii si cu altii care isi propun asta.
Mai mult, in efortul nostru de a transparentiza colaborarea dintre advertiseri si afiliati am adaugat indicatorul “time to payment” in dreptul tuturor advertiserilor, atat pre-paid, cat si post-paid pentru a ajuta afiliatii sa decida in cunostinta de cauza.
Nu in ultimul rand, rata de conversie la nivel de retea a crescut semnificativ, de la 1.06% in octombrie 2015 la 1.37% in 2016.
Daca ne uitam la cele de mai sus, eu as zice ca 2Performant are niste avantaje importante fata de 2Parale si nu ma refer aici doar la features, ci la intreaga paradigma sub care colaboram si care a suferit schimbari importante o data cu migrarea.
Legat de platforma propriu-zis, multumesc si de altfel toti cei de la 2Performant multumim tuturor celor care ne trimit feedback-ul lor astfel incat sa putem gasi cele mai bune solutii pentru incercarile cu care se confrunta, atat afiliatii cat si advertiserii.
Avem o echipa exceptionala la dezvoltare, echipa care in baza informatiilor primite de la utilizatori livreaza intr-un timp cat mai scurt si tot mai scurt solutii cu impact in randul unui numar cat mai mare de utilizatori.
Avem multe planuri legate de platforma si recomandarile si cererile utilizatorilor, afiliati si advertiseri, ne ajuta sa ne decidem in privinta importantei. Planul nostru este sa pasim in directia buna si pe teren stabil iar asta o putem face doar daca masuram impactul dezvoltarilor pe care le pregatesc colegii mei si ne asiguram ca acestea sunt folositoare pentru o perioada lunga de timp.
In privinta celor doua feature-uri mentionate de tine. O aplicatie 2Performant cel mai probabil nu va fi disponibila in perioada urmatoare, dar as vrea sa avem o discutie despre ce ti-ai dori de la o astfel de aplicatie. Suntem in perioada de investigatii in privinta unui astfel de feature asa ca perspectiva unui numar cat mai mare de viitori utilizatori este bine venita.
In acelasi timp, faptul ca avem intreaga platforma responsive, avand astfel posibilitatea sa intreprinzi toate actiunile din cont direct de pe telefon sau pe tableta, ne permite un timp de respiro in acest sens. Am fost personal uimit sa vad rapiditatea cu care useri ai platformei si-au creat obisnuinte pe dispozitivele mobile in urma migrarii catre 2Performant.
Legat de afisarea categoriei in real time, recunosc ca nu-mi aduc aminte sa fi primit o astfel de cerere pana acum. Din cate am verificat, afisam categoria pentru cel mai recent comision. O sa vorbesc cu ai mei colegi de la dezvoltare pentru a vedea ce implica afisarea pentru toate comisioanele din real time.
5. De ce ar alege afiliatii sa promoveze advertiserii din 2Performant de Black Friday?
Suntem cel mai stabil partener pe care un afiliat si l-ar putea dori. Cu toate astea, nu ne place monotonia 😉
As incepe cu micsorarile comisioanelor si a perioadelor de recurenta care sunt minime si daca sunt, sunt comunicate din timp. Asta se intampla deoarece discutam constant cu advertiserii si incercam de fiecare data sa gasim solutiile optime astfel incat impactul negativ asupra activitatii afiliatilor sa fie minim iar rasplata sa fie pe masura eforturilor, eventual cu bonusuri de performanta.
Advertiserii din 2Performant pregatesc bunatati cu ocazia Black Friday, challenge-uri si bonusuri care cu siguranta vor fi atragatoare pentru multi afiliati.
Iar noi, la 2Performant, nu facem incalzirea, official training-ul de pe https://blackfridayiscoming. eu/ degeaba. Ne asteapta marele meci si ne dorim alaturi de noi coechipieri motivati, antrenati si pregatiti pentru eforturile necesare victoriei.
Pe langa toate de mai sus si altele de care probabil am uitat, zilele trecute, in timp ce verificam afiliati pentru plata, am realizat ca noi facem plati saptamanale catre afiliati. Plata saptamanala a ajuns obisnuinta pentru toti afiliatii 2Performant si asta doar cu un efort sustinut din partea colegilor mei de la financiar si user success, tocmai pentru ca stim cat de importanta este plata saptamanala in oferirea unei mobilitati financiare optime.
Sa punctez cateva dintre beneficii:
Plata saptamanala;
Abonamente de sanatate;
Programe de afiliere pre-paid cu “time to payment” de o zi;
Programe de afiliere post-paid catre care emitem facturi saptamanal si care ajung la “time to payment” de 15 zile -> Vola.ro, EvoMAG.ro, InPuff.ro, Zonia.ro si lista va continua sa creasca;
Platforma 100% responsive pe care o poti folosi on the go de pe telefon sau tableta;
Challenge-uri si surprize din partea advertiserilor;
Asa ca spor la antrenamente, la bonusuri, adica la conversii!
Latest posts by dragos (see all)
- Profitul meu din afiliere – august 2024 - September 1, 2024
- Profitul meu din afiliere – iulie 2024 - August 1, 2024
- Cum a fost la Affiliate Summit 2024 - June 20, 2024