Pentru ca Black Friday se apropie cu pasi repezi m-am gandit sa inlesnesc relatia dintre afiliati, advertiseri si retele, iar cea mai la indemana solutie am zis ca ar fi o serie de interviuri cu reprezentanti ai fiecarei tabere. Interviurile vor fi scurte, doar 5 intrebari si sunt dedicate exclusiv evenimentului Black Friday. Eveniment care dupa opinia mea ridica bariere si mai mari in relatia afiliat – advertiser – retea si consider ca e necesar sa intelegem ce fel vede fiecare tabara acest eveniment si poate reusim sa gasim o cale de mijloc.
Azi i-am adresat cele 5 intrebari lui Adrian Horvat (Performance Marketing Specialist Vola.ro). Majoritatea dintre voi probabil il cunoastesti de la 2Parale (actualmente 2Performant). Am vrut sa incep special aceasta serie de interviuri cu Adrian pentru ca a ridicat standardele unui affiliate manager la un nou nivel. Pentru ca intelege afiliatii, intelege sistemul si incearca sa faca din colaborarea afiliat-advertiser una cu adevarat de win-win.
1. Cum vezi Black Friday 2016 in comparatie cu anii anteriori? Ce crezi ca va fi diferit?
Nu cred ca va fi semnificativ diferit fata de anii trecuti. Observ ca multe nu s-au schimbat in comportamentul advertiserilor (comisioane sau recurenta scazute). Unii au inceput Black Friday-ul deja. Old habits die hard
Noi pregatim oferte pe care in alte conditii clientii nostri nu le-ar putea avea. Vrem sa le oferim cu adevarat experienta Black Friday.
2. Ce surprize pregatesti afiliatilor Vola.ro pentru Black Friday?
In contextul actual al afilierii din Romania cred ca surpriza cea mai mare e normalitatea. La ce ma refer prin normalitate? Pai noi nu o sa schimbam conditiile programului de afiliere, grila de comisioane sau perioada de recurenta.
Surpriza daca vrei s-o numim asa, desi mie imi place sa ma refer la ea ca la un gest de respect, este ca vom avea comisioane mai mari de Black Friday iar plata saptamanala va ramane. Practic, comisioanele inregistrate de Black Friday ce vor fi finalizate pana Luni/Marti vor fi platite si vor fi in conturile afiliatilor Joi, la 6 zile de la Black Friday.
Business-ul Vola creste frumos cu un aport din ce in ce mai mare al afiliatilor si vreau ca si ei sa creasca alaturi de noi. Vreau sa fie o relatie win – win cu adevarat.
3. Care crezi ca este secretul unei comunicari mai active dintre afiliati si advertiseri?
Prezenta comunicarii sau lipsa ei tine foarte mult de interesul fiecarei parti in acest subiect. Daca advertiserii ar avea un focus mai mare pe afiliere si ar vedea adevarata valoare pe care acest canal de marketing il poate aduce business-ului atunci comunicarea va fi mai activa din partea lor. Aici atata afiliatii cat si retelele cred ca pot juca un rol important in a demonstra asta.
La afiliati, din pacate, acestia se plang foarte mult de lipsa de comunicare din partea advertiserilor si nu neg ca este asa insa ce am vazut ca lipseste afiliatilor este abordarea corecta. Am vazut si vad inca foarte putine discutii constructive ci mai mereu se pleaca de la premisa gresita, advertiserul e vinovat si eu afiliat am intotdeauna dreptate. Ei bine nu este chiar asa.
Nu in ultimul rand as vorbi de corectitudinea in ambele parti care cred ca este o caramida importanta la baza acestei relatii.
4. Din punctul tau de vedere, afiliatii ar trebui sa ceara info inainte de Black Friday ori advertiserii ar trebui sa ofere ca sa atraga atentia?
Ambele parti ar trebui sa fie interesate de acest aspect si aici nu vorbim doar de Black Friday ci de orice campanie ar avea advertiserul sau orice idee de promovare ar avea afiliatul. Afiliatii cei mai performanti sunt cei care nu asteapta sa li se dea mura in gura ci bat la usi ca sa afle informatiile. La fel si cu advertiserii, daca vrei ca cineva sa te promoveze ei bine trebuie sa investesti si tu un minim de efort ca informatia sa ajunga la afiliati.
5. Ce sfat ai da afiliatilor si advertiserilor pentru Black Friday 2016? Unul singur pentru fiecare.
Pentru afiliati – sa nu-si puna toate ouale in acelasi cos si asta nu e valabil doar de Black Friday.
Pentru advertiseri – sa nu trateze afiliere ca pe un canal de sine statator ci sa-l includa in mixul de marketing. Aici ma refer la tot ce tine de gandirea strategiei de Black Friday – comunicarea integrata, materiale, calendar de implementare, KPI’s, suport, bugete si executie.
Latest posts by dragos (see all)
- Bucuria amara si cum am prevazut rasturnarea de peste noapte - November 25, 2024
- Cum a fost Black Friday 2024 - November 11, 2024
- Profitul meu din afiliere – octombrie 2024 - November 1, 2024
Un lucru este sigur, ar fi fost mult mai interesant sa vedem un interviu inregistrat video. Poate incerci la urmatorul 😉
E mai complicat cu video interviurile tinand cont ca eu stau in Tulcea si ajung rar in Bucuresti, in plus nu stiu cat de bine m-as pricepe la asa ceva.
Trebuie să încep curând să-i promovez și eu, pentru că văd că toată lumea-i laudă. 😀 Faină inițiativă, așteptăm noi interviuri.
Vor mai fi cateva interviuri. Daca ai o propunere da-mi de stire 🙂