Cum a fost Black Friday 2024

Long story short: Black Friday 2024 a intrat în istorie!

Yup, fără doar și poate, ziua de 8 noiembrie 2024 va intra în istoria comerțului online din România ca ziua cu cele mai mari vânzări.

Estimările reale prezentate în cadrul Știrilor Pro TV au fost de peste 1,2 miliarde de lei până la ora 20:00 în ziua de Black Friday. Astfel, aș forța și aș spune că Black Friday 2024 a adus vânzări totale pentru toți comercianții online de ~1,4 miliarde de lei. Acum, nu s-a precizat dacă aici sunt incluse și vânzările făcute de către clienții din România pe platformele gigant din China și Turcia precum Temu, Shein sau Trendyol. Mai ales că aceștia au investit masiv în publicitate pe plan local. Trendyol chiar a pompat bani masiv și pe TV, având chiar o campanie dedicată de Black Friday și pe Andreea Bălan în prim-plan.

Ținând cont de aceste schimbări de pe piață și de faptul că sistemul BPL este un real succes, rezultatele în creștere erau de așteptat, dar cred că nici mărețul eMAG nu se aștepta la așa ceva.

Vânzările eMAG de Black Friday 2024

O creștere fulminantă a vânzărilor a luat prin surprindere chiar și pe eMAG. 22% YoY poate părea, pentru necunoscători, o cifră mică, dar când vorbim de eMAG Black Friday, este imens.

Pe scurt, eMAG a încheiat ziua de Black Friday cu 896 de milioane de lei vânzări generate și deja cred că și-au propus ca 2025 să fie anul cu 1 miliard de lei. Și un screenshot cu vânzările la ora 15:54:

Și ca să înțelegeți creșterea, las aici un screenshot de la Black Friday 2020, anul pandemiei, anul în care e-commerce-ul s-a reinventat forțat:

Vânzările Black Friday 2024 în afiliere

Zumzetul a revenit, sute de mesaje și-au făcut apariția în conturile afiliaților, doar că, la fel ca prima ninsoare, Black Friday 2024 a luat pe toată lumea pe nepregătite. În primul rând, pentru că pe surse s-a dat că va fi pe 15 noiembrie. Iar când eMAG a anunțat că va ține pe 8 noiembrie, toată lumea a intrat în panică. Și s-a văzut asta, campanii făcute pe repede înainte de către cei luați prin surprindere, de aceea probabil unele magazine nu au realizat targetul propus, ba chiar au fost o dezamăgire.

Rezultatele estimate 2Performant Black Friday 2024:

  • ~7 milioane de euro – valoare vânzări generate
  • 93.577 – numărul de vânzări generate
  • ~300.000 euro – valoarea comisioanelor înregistrate
  • 2.433.149 – click-uri înregistrate

Aceste cifre sunt pentru săptămâna: 4 – 10 noiembrie 2024

De remarcat faptul că schimbările efectuate de către rețea la începutul lunii septembrie par că dau roade. Da, au nemulțumit o mare parte dintre afiliații cu CSS, dar uite că cel puțin pe moment strategia funcționează. Iar pentru 2Performant asta contează. Un număr mai mic de click-uri, o rată de conversie în creștere și, în sfârșit, au înțeles că nu se pot baza la nesfârșit pe simbioza dintre un singur afiliat și un singur advertiser. Eu unul sper să înțeleagă și că pot crea un mediu prielnic pentru toți afiliații din rețea ca să îi ajute pe fiecare să crească, nu doar pe unii. Când o să facă acest lucru, atunci rețeaua 2Performant o să-și atingă potențialul maxim.

Liderul numărului de vânzări la nivelul magazinelor a fost Fashion Days. Site-urile de cupoane și proiectele de cashback, în frunte cu ING Bazar și Cuponeria, au dictat tonul. CSS-urile au venit tare din urmă, dar nemaivând unicorni de promovat, au fructificat câte puțin de la fiecare magazin și au adunat un număr mare de conversii, în special pe ultima sută de metri, adică ziua de duminică, o zi foarte bună pentru toți afiliații 2Performant.

Rezultate Profitshare Black Friday 2024

Probabil ultimul Black Friday al rețelei înainte de fuziunea cu 2Performant anunțată public în septembrie. Ei bine, vânzările au venit ca un boom neanunțat. Și asta se datorează, în mod evident, principalului magazin din rețea, eMAG. În fapt, mii de proiecte din online-ul românesc există doar pentru că eMAG are program de afiliere, altfel erau închise de mult timp și o bună parte nici nu vedeau lumina zilei.

Din păcate, anul 2024 vine și cu o premieră negativă. Este primul an în care Profitshare nu organizează un concurs dedicat evenimentului. Și spun asta cu nostalgia afiliatului care s-a numărat printre câștigătorii concursului încă de la prima sa ediție.

Rezultate estimate:

  • 14 milioane de euro – valoare vânzări generate
  • 130.000 – numărul de vânzări generate
  • 235.000 euro – valoarea comisioanelor generate
  • 3 milioane – click-uri generate

Concluzie

Afiliații care au proiecte dedicate, fie de content, fie de cupoane, cashback, de nișă etc., sunt cei care fructifică în mare parte evenimentul Black Friday. Cu atât mai mult cu cât se bazează pe trafic organic suplimentat pe alocuri cu trafic plătit. Aceștia sunt cei care stau în continuare cel mai bine la capitolul profitabilitate. Viitorul marketingului afiliat sună bine; integrarea noilor tehnologii a dus la apariția unor noi categorii de afiliați care devin o locomotivă bună pentru atragerea unui număr cât mai mare de magazine în rețele. Însă afiliații vechi, cu proiecte dedicate, pot fructifica la maxim dacă reușesc să se adapteze constant noilor condiții din piață.

Și un exemplu clar este cel al site-urilor dedicate evenimentului Black Friday. Nu, nu mai funcționează boom-ul de trafic aruncat pe pagini cu logo-uri de magazine și link-uri de afiliere. Nu în condițiile în care CPC-ul a crescut enorm dacă vrei trafic mult, pentru că pe lângă eMAG & co licitezi acum și cu Temu, Shein și Trendyol. În plus, utilizatorii vor altceva. Sunt mai bine documentați, cunosc piața și cumpără mult mai bine informați. A se observa și schimbarea clară a categoriilor de produse cu cele mai mari vânzări. Cosmeticele au urcat pe primul loc, în timp ce categorii precum electrocasnicele și telefoanele mobile au coborât până pe 5 și 6 în preferințele clienților care cumpără de Black Friday.

Black Friday 2024 și Dragoș Bunea

M-am obișnuit să dau greș de Black Friday în ultimii ani, dar nu a fost cazul și anul acesta. A fost bine. Se putea și mai bine, dar se putea și foarte rău. M-am încăpățânat să mă țin de proiectul dedicat evenimentului, însă pare că a fost o mișcare greșită faptul că nu am schimbat totul din timp cum mi-aș fi dorit. În schimb, am respectat planul de a nu cheltui pe trafic plătit mai mult de 0,3 lei per click. Astfel, am avut o medie a CPC-ului de 0,27 și am cheltuit 1/4 din bugetul disponibil. Dacă rezultatele inițiale m-au pus un pic pe gânduri, cele finale pentru săptămâna Black Friday mă fac să declar un Black Friday reușit.

Astfel, rezultatele mele pentru săptămâna 4-10 noiembrie (Black Friday 2024):

  • 36.305 click-uri trimise către advertiseri
  • 292.861 lei – valoarea vânzărilor generate
  • 166 lei – cel mai mare comision înregistrat

Un plus pentru mine a fost interesul foarte mare pentru Cursul PROMO oferit la prețul de doar 199 lei în cadrul campaniei de Black Friday pe ScoalaDeAfiliere.ro.

Campania se încheie în această seară la ora 23:59. Și nu, chiar nu va mai fi acest preț niciodată.

Deci, dacă ești cumva interesat să vezi cum poți construi un proiect profitabil în marketing afiliat și să descoperi cum am generat vânzări de peste 425.000 de euro pentru un singur tip de produs sau comisioane de 51.000 de euro pentru o singură nișă, intră acum pe scoaladeafiliere.ro și cumpără cursul PROMO. Vei avea acces instant la cele 4 module și 19 video-uri care te vor ghida pas cu pas în crearea unui proiect de succes.

5 thoughts on “Cum a fost Black Friday 2024

    1. Am vrut sa pun sursa foto, dar nu stiam daca nu se supara eMAG-ul ca spun de la cine am luat. E drept, nici nu te-am intrebat. Vrei un link dofollow?

  1. Felicitari pentru rezultatele personale.

    Legat de BF 2024 pot spune ca a fost cumva in linia anilor trecuti ca oferte, asta vazut prin ochi pe potential cumparator.

    Anul acesta nu pot spune ca am vazut o categorie sau un produs atat de bine promovat sau redus care sa ma faca sa il cumpar. Ce-i drept apucasem sa imi cumpar un cuptor electric cu vreo 3 zile inainte de startul lui BF. Nu pot sa nu remarc si in acest an preturile marite din scurt pentru a se lista ulterior reduceri care nu sunt reduceri….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.