Despre Black Friday Meetup

Joi seara am fost prezent la prima intalnire dedicata evenimentului Black Friday organizata de Profitshare. Am tot insistat in ultima vreme ca si ei trebuie sa organizeze o astfel de intalnire si ma bucur ca intr-un final au reusit.

Au fost undeva la 100 de persoane daca nu ma insel, dar din pacate foarte putini advertiseri, semn ca majoritatea dintre ei nu constientizeaza faptul ca afilierea poate deveni o sursa importanta de crestere a vanzarilor.

Pentru inceput Claudiu Farcas (Manager Profitshare) a tinut o prezentare interesanta legata de ce ar trebui sa faca advertiserii & afiliatii pentru a avea o colaborare de tip win-win atat de Black Friday cat si in restul anului.

Iata care sunt cele mai importante idei ce trebuie retinute din prezentarea lui Claudiu:

  • Comunicarea dintre afiliati si advertiseri ar trebui sa se intensifice in prag de Black Friday
  • Advertiserii trebuie sa prioritizeze parteneriatele cu afiliatii care deja le adug vanzari
  • Afiliatii noi sa ceara info si materiale de la advertiseri
  • Advertiserii ar trebui sa trimita ofertele de Black Friday inainte macar afiliatilor de top
  • Profitshare vrea sa depaseasca 100.000 de conversii in luna noiembrie

La sfarsit ne-a fost prezentat noul concurs organizat de Profitshare pentru afiliati. La fel si aici am insitat din anii precedenti (tind sa cred ca nu am fost singurul) ca afiliatii sa fie impartiti pe categorii ca fiecare afiliat sa aibe sanse reale de castig. Daca va intrebati de ce ma interesa pe mine acest lucru mai ales ca eu nu am mai nimic de castigat, ei bine, consider ca stimuland afiliatii incepatori dar si pe cei medii sa se autodepaseasca, pur si simplu crestem piatade afiliere, crescand asta automat ma ajuta si pe mine pe viitor, deci da, ma intereseaza ca afiliatii noi sa invete si sa incerce sa dea mai mult de la ei.

Noul concurs se numeste Affiliate League, este inspirat seria de super eroi DC Comics(Warner Bros) la care adaugam pata de culoare via Suicide Squad (ultimul film lansat de DC Comics). Concursul e impartit in 3 ligi:

  • Juniors – afiliatii care au inregistrat pana in 100 de comisioane aprobate in 2016
  • SuperHeroes – afiliatii care au inregistrat pana in 1.000 de comisioane in 2016
  • Legends – afiliatii care au inregistrate peste 1.001 comisioane aprobate in 2016

Fiecare liga are in fapt propriul concurs cu premii foarte atractive. La Junior premiul cel mare este un city break de 2 persoane in Romania, la SuperHeroes un city break de 2 persoane in Europa, iar la Legends o vacanta de 2 persoane in Asia. Interesant e ca fiecare liga va premia si locurile 1-5. Astfel lupta va fi destul de interesante in toate cele 3 ligi.

Concursul devine si mai interesant pentru ca se desfasoara in perioada 8 noiembrie – 27 decembrie, iar la inscriere fiecare afiliat trebuie sa-si aleaga o Super Putere: Super Electric (it & electro), Super Turbo (auto), Super Fashionix (fashion), Super Genius (servicii financiare) si Super Bonton (carti & decoratiuni casa). Ce face aceasta Super Putere? Ei bine, iti va dubla punctele aferente comisioanelor din categoria pe care ai ales-o.

Cum nu era de ajuns exista si Super Advertiseri care la fiecare conversie iti ofera mai multe puncte. Ca exemplu: eMAG iti va da x4, Provident x3 sau Vonino x2.

Dar, lucrurile nu sunt atat de simple precum pare la prima vedere pentru ca cei de la Profitshare s-au gandit sa ne scoata din zona de confort si sa ne fortam un pic limitele astfel au introdus si conceptul de Fatality. Ceea ce inseamna ca daca nu indeplinesti anumite criterii poti fi scos din concurs oricand. Ca exemplu la Junior daca nu inregistrezi 1 comision aprobat la fiecare 5 zile (cel mult) esti scos din concurs, la SuperHeroes lucrurile se complica un pic mai mult, ai nevoie de un comision aprobat la fiecare 3 zile, dar si minim 1 comision aprobat la 5 advertiseri diferiti pe parcursul concursului. La Legends ai nevoie de 1 comision aprobat zilnic + 10 comisioane la 10 advertiseri diferiti.

Mie mi-a placut ideea, e ceva nou, e un concurs dificil indiferent de liga in care esti, dar pana la urma asta ar trebui sa ne motiveze si sa incercam sa ne depasim limitele.

Dupa prezentarea lui Claudiu a urmat o binemeritata pauza. Ulterior a trebui sa-mi iau inima-n dinti si sa vorbesc in public pentru a doua oara. De data asta cu o audienta mai mare si cu presiunea faptului ca stiam ca sunt filmat si pus live pe Facebook & Youtube. Nu e usor sa faci asta oricat de bine te-ai pregati inainte. Am uitat pe alocuri sa spun anumite lucruri, am fost vizibil emotionat, am avut destule momente in care nu m-am exprimat corect, dar sper ca pe viitor sa invat din greseli si sa devin mai bun.

Prezentarea mea s-a numit Black Friday: Adevar si Provocare. A fost intr-un fel legata de prima mea prezentare de la Affiliate School, un Black Friday Edition unde am incercat sa fiu scurt si la subiect in legatura cu provocariile pe care le avem atat noi afiliatii cat si advertiserii, dar si reteaua in cadrul evenimentului Black Friday.

Am incercat la sfarsit sa motivez afiliatii noi cat si pe cei vechi dar care nu se depasesc limitele oferind cifre legate de activitatea mea de Black Friday din anii anteriori. De asemenea, daca sunteti interesati si de prima prezentare o puteti vedea daca va inscrieti pe grupul meu de Facebook: Marketing Afiliat Romania.

Aici puteti urmari si varianta video a prezentarii:

Din pacate observ ca afiliatii noi inca ma intreaba: ce site-uri ai? cati bani faci? etc. Legat de site-uri, reamintesc faptul ca eu cand m-am apucat de afiliere nu am intrebat oe nimeni ce site-uri are, am “sapat” pe internet dupa cat mai multe informatii (forum.seopedia ramane o sursa viabila de informatii si la ora actuala). Cat despre bani, ma numar printre putinii afiliati care au facut publice cifre legate de activitatea sa, de multe ori acest lucru s-a intors impotriva mea si de aceea pe viitor ma gandesc serios sa renunt la a ma oferi orice fel de cifre.

Dupa prezentare am rasuflat usurat si am urmarit oarecum degajat debate-ul unde au participant Octavian Jomir, Radu Dumitru, Claudiu Farcas, Mihnea Ursu (eMAG) si Andrei Chirila (FashionDays).

Ce am retinut eu de la acest debate:

  • Afiliatii vor sa stie cat mai din timp posibil cand se da startul la Black Friday si care vor fi produsele vedeta
  • Advertiserii mari precum eMAG utilizeaza cookie-uri speciale pentru ca vor ca afiliatii sa nu profite de reclamele scumpe pe care ei le platesc pe TV si in alte medii.
  • Focusul va fi pe mobile in dimineata zilei de vineri dar apoi trebuie sa revenim la desktop
  • Unii afiliati compara mere cu pere (exemplu FashionDays vs epantofi.ro)

Ca si o concluzie. Astfel de intalniri sunt benefice si merita facute mai des. As vrea sa vad afiliati noi la fiecare intalnire, mi-ar placea sa vad mai multi advertiseri prezenti si as vrea ca toata lumea sa inteleaga ca daca discuti anumite probleme catalogate poate de unii mai sensibile asta nu inseamna ca vrei sa creezi probleme ci din contra, vrei sa le rezolvi.

5 thoughts on “Despre Black Friday Meetup

  1. Brutal de sincer iti spun ca nu esti speaker de meserie dar ceea ce spui depaseste cu mult calitatea unui discurs bine pregatit. Continut pretios care poate fi luat bucata cu bucata si asezat intr-un curs online 😉

    Cel mai mult imi place faptul ca te legi de fiecare chestie care nu functioneaza si faci recomandari pentru cum ar trebui de fapt sa mearga lucrurile.

    Vezi tu, ne-am trezit cu libertate acum un sfert de secol, libertate care insa nu poate ascunde lipsa de educatie elementara in multe domenii.

    Vad totusi un viitor fain tare pentru generatiile care vin din urma si isi dau toata silinta pentru a se autodepasi in domeniile pe care le aleg !

    1. Asa cum am zis si la mine cred ca ai pus punctul pe I in multe situatii. Si nu eram singurul care a zis asta, atat la masa, cat si dupa.

      Nu trebuie sa fii speaker de meserie, ci trebuie sa zici exact ce ai nevoie, din experienta. Daca e a 2 a oara in.. public, eu zic ca este foarte ok, foarte ok.

      1. @Robert – Multumesc pentru aprecieri.
        @Marius – Imi pare rau ca nu am facut cunostiinta. A fost multa lume si a fost mai greu sa discut cu fiecare in parte. Poate data viitoare. Mersi si de feedback-ul oferit la tine pe blog. Apreciez.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *