Retrospectiva 2016 in afiliere

Anul 2016 l-am inceput extrem de motivat in primul rand datorita faptului ca 2015 a fost un an destul de greu pentru mine in ceea ce priveste afilierea. Am avut de infruntat un val de critici, am fost suspendat din Profitshare, am fost pus la zid de multi, am fost suspendat din nou, de eMAG de data asta, am avut probleme in a performa si in alte nise, am pierdut bani mizand aiurea, unii s-au folosit de increderea pe care mi-au castigat-o, am fost mintit etc. Pe scurt nu a fost un an deloc reusit. Am gresit si eu nu zic nu, dar au gresit destui si fata de mine, asta sa fie foarte clar.

Motivatia

Astfel ca la inceput de 2016 am zis ca trebuie sa le demonstrez tuturor ca nu sunt nici “hot“, nici “afiliat oportunist care o sa cedeze in fata sistemului“, “spammer smecher” sau “pro afiliat doar de Black Friday facand foamea in restul anului” sau cum m-au mai catalogat unii anonimi de prin online.

iosif-varza2

Restul de comentarii de gen le gasiti in articolul lui Radu, dar posibil si pe alte bloguri.

Ah, vreau sa-i multumesc in mod special lui Iosif pentru comentariile de gen facute la adresa mea. Chiar m-au ajutat sa merg mai departe si sa imi doresc mai mult de la mine.

 

alleyezonme

Concursul “Maratonul Conversiilor”

In primavara am cautat sa intru pe cat mai multe nise posibile, am reusit sa invat cat de cat AdWords la un nivel care sa-mi permita sa fac si profit constant. Concursul “Maratonul Conversiilor” organizat de Profitshare a picat cam la fix pentru ca oricum aveam de gand sa testez cat mai multi advertiseri astfel ca mi-am permis sa-i testez si cu folos. A fost primul concurs la care mi-am folosit numele real in loc de un nick name. Motivul banuiesc ca-l intuiti, aveam de demonstrat ceva si castigarea acestui concurs era primul pas.

maratonul-conversiilor

Pentru mine excursia in Islanda a venit ca un bonus deoarece adevaratul castig a fost faptul ca am reusit sa intru pe nise necunoscute mie pana atunci, sa fac profit overall pe toata perioada concursului si sa inchei parteneriate cu advertiseri noi.

Pe tot parcursul concursului am testat undeva la peste 40 de advertiseri din care vreo 30 am inregistrat cel putin un comision aprobat.

Affiliate Hunger Games

Tot pe la sfarsit de aprilie am primit o invitatie la un gratar oferit de Dorin Boerescu (CEO 2Parale/2Performant). Cum locuiesc in Tulcea era un pic mai dificil pentru mine dar am zis ca e momentul sa fac cunostinta si cu echipa 2Parale (cum se numeau inca pe atunci). A fost super fain la gratar, vremea a tinut cu noi si a fost soare toata ziua si astfel s-a strans multa lume. Pe unii ii cunoasteam doar din online pana atunci si mi-a facut placere sa interactionez cu ei si in persoana. S-a discutat mult despre afiliere si in principal despre problemele pe care le intampinam atat noi ca afiliati cat si advertiserii sau cei din retea. Mi-a placut initiativa si sper sa se repete, o sa vin cu drag.

gratar

*Inca astept pozele de la gratar ca tot mi-am adus aminte 🙂

Affiliate Summer School

A urmat Affiliate Summer School sau prima scoala de vara pentru afiliati si advertiseri organizata de Profitshare. Un eveniment ce merita laudat pentru ca a deschis un drum nou in afiliere. Am fost surprins cand am fost invitat ca speaker la eveniment. Am mai vorbit putin si la intalnirile anterioare organizate de ei dar niciodata ca speaker. Emotii mari, chiar foarte mari, dar totul a fost bine datorita atmosferei mult mai relaxate creata de oamenii prezenti. Si da, nu s-a filmat. A contat mult si asta cred. Am fost cat de cat in largul meu. Puteti citi aici impresiile la cald despre ce s-a intamplat la summer school.

AffSS-ziua-3-h-84-1024x683

Si cum am trecut in noul an am zis ca nu strica sa fac publica prezentarea mea de la Summer School. Din pacate majoritatea lucrurilor interesante consider ca le-am spus live in timpul prezentarii.

Imi pare rau ca nu se mai aude nimic de o a doua editie cum se zvonea. Ar fi pacat sa se renunte chiar daca poate prima editie nu a fost perfecta. Eu cred in continuare ca se poate ajunge la o prezenta mai mare la prezentari dar doar daca sunt programate mai dupa masa 😉

Concursul “Summer Fest”

Cum in primavara cei de la 2Parale (actualmente 2Performant) nu au organizat nici un concurs (desi eram obisnuiti) ma asteptam ca sigur in vara sa faca unul. Din pacate nu a fost sa fie asa, astfel ca tot Profitshare au dat startul cu Summer Fest. Aflasem de concurs de cand am fost la Affiliate School, in fapt toti prezenti au aflat atunci de el. Nu m-am gandit 100% ca e musai sa-l castig pentru ca urma o perioada cu vacante si nu prea imi place sa stau cu gandul la alte lucruri atunci cand sunt in vacanta, dar cand am vazut ca se poate am zis de ce nu.

summerfest

2Parale devine 2Performant

Tot in perioada respectiva cei de la 2Parale au anuntat ca “schimba jocul”. Au facut in sfarsit schimbarea catre noua platforma 2Performant.com. O miscare de bun augur care necesita un pic de timp pentru acomodare. Au fost multi dezamagiti dupa aceasta miscare, dar cu timpul se vor obisnui. Mie imi place noul 2Performant, in primul rand pentru faptul ca au implementat platile saptamanale si cel putin unii advertiseri au inteles ca daca platesti “cand iti aduci aminte” posibil si afiliatii sa te promoveze fix la fel. Un big like pentru echipa 2Performant care a fost deschisa la sugestiile venite din partea afiliatilor si au operat destule modificari din august si pana in prezent. Octavian cred ca a sintetizat cel mai bine ce inseamna aceasta schimbare de joc pe care multi afiliati nu o vad cu ochi buni. Probabil ca unii ar trebui sa-si cumpere ochelari, evident dupa un consult la oftalmolog.

A urmat perioada aia nebuna a anului cand se apropia Black Friday si sarbatorile de iarna. Desi eram 100% convins ca 2Performant vor organiza atat un concurs pentru afiliati cat si o noua intalnire dedicata evenimentului Black Friday am fost “linisit” imediat de Tiberiu care m-a anuntat ca au alte planuri pentru sfarsitul de an. N-am inteles nici acum miscarea lor, cel putin cea cu intalnirile ca deh, era deja o traditie. Au spus ca la vremuri noi, traditii noi. Astfel au oferit bonusuri destul de consistente si de care se puteau bucura toti afiliati in functie de performantele fiecaruia. O idee buna, insa mi-ar fi placut sa vad cumva exact bonusurile totale castigate per advertiser, mai ales ca acestea se acorda la comisioanele aprobate.

2performant

In noiembrie am fost si in vizita la sediul 2Performant dupa o invitatie transmisa de Tiberiu. Am avut ocazia sa discut atat cu el cat si cu Bogdan Aron despre ce vreau eu de la 2Performant, dar si ce planuri au ei pentru viitor. Vizita a picat inainte de Black Friday astfel ca in mare parte am discutat despre eveniment. Mi-a placut mult faptul caa s-au aratat deschisi la sugestii si au raspuns pe larg la fiecare intrebare pe care am adresat-o.

Black Friday Meetup

Cum ii sta bine concurentei, cei de la Profitshare au speculat si au organizat prima lor intalnire dedicata evenimentului Black Friday. In materie de oameni prezenti a fost un succes. In materie de discutii interesante si de timpul acordat consider ca mai e de lucrat, prea multe discutii care se puteau purta in particular economisind astfel timp pentru discutiile cu adevarat importante.

bf meetup

Am fost din nou invitat ca speaker, doar ca de data asta emotiile m-au coplesit. In primul rand audienta mult mai mare (~100 de persoane) la care se adauga transmiterea evenimentului live pe Youtube. Mi-as fi dorit sa fac o prezentare mai ampla in genul celei de la Summer School doar ca aveam setat ca timp 30 de minute cu tot cu intrebari. Mult prea scurt. Impresiile la cald de dupa intalnire precum si prezentarea le gasiti in articolul acesta.

Concursul Affiliate League

Noul super concurs organizat de Profitshare a fost gandit in asa fel incat sa ofere sanse de castig tuturor afiliatilor. Acestia au fost impartiti in 3 categorii: Juniors, Heroes si Legends (in functie de numarul de conversii aprobate pana la startul concursului), fiecare categorie cu premiile ei ( city break Romania, city break Europa si excursie in Asia + multe alte premii in bani). Cum cei de la 2Performant nu au mai organizat vreun concurs majoritatea afiliatilor dornici de recunoastere si-au indreptat atentia catre Affiliate League.

Eu am stat cuminte pentru ca ma asteptam ca afiliatii din Legends League sa performeze exceptional in ziua de Black Friday si sa incheie socotelile cu acest concurs. N-a fost sa fie asa pentru ca s-a vazut inca odata lipsa de interes a afiliatilor mari si a publisherilor pentru alte nise. Majoritatea s-au limitat la cei 3-4 advertiseri din IT & electro din comoditate, astfel ca m-am vazut in postura de a ajunge printre cele 3 legende ramase in joc. Lucky me. Castigatorii vor fi anuntati pe 30 ianuarie.

aff league

Black Friday 2016

Desi evenimentul Black Friday nu se anunta unul foarte reusit am vazut multa lume optimista, iar la cateva ore de la start am vazut si de ce. Au picat pe rand de la Elefant la Libris la FashionDays si pana la marele eMAG. S-a simtit si la rata de conversie acest lucru, cel putin in cazul meu.

Anul acesta am ales mai cu grija advertiserii cu care am colaborat si acest lucru s-a vazut si in rezultate. Mi-a placut si faptul ca multi dintre ei au oferit info din timp, de la Vola.ro la Vonino, Kalapod, Vegis, Avon si pana la eMAG.

Impresiile la cald despre cum a fost Black Friday 2016 + o scurta analiza a performantelor retelelor gasiti in acest articol.

Concluzii & ce as vrea eu in 2017

Anul 2016 a fost pentru mine cel mai bun an de cand fac afiliere. Am reusit sa concurez cu mine insumi si nu cu altii iar acest lucru s-a reflectat in rezultate. Am castigat doua concursuri importante si cu siguranta iau un premiu si la al treilea concurs, dar cred ca cel mai important lucru e faptul ca am colaborat cu ~100 de advertiseri.

2017

Pentru 2017 mi-am propus sa ma axez pe o alta nisa de care sunt pasionat, cea de travel. Nu o sa renunt la celalalte proiecte din alte nise, doar ca timpul acordat lor va scadea semnificativ. Cred ca nu mai am nimic de demonstrat nimanui si sunt multumit cu mine si ce am facut pana acum. Oameni care sa arunce cu pietre si nu numai se vor mai gasi, doar ca de acum nu-mi mai pasa. Imi permit totusi sa le dau un sfat celor care nu ma plac: In loc sa cautati ce am facut eu rau mai bine cautati cum sa faceti voi mai bine.

Legat de afilierea in 2017 si ce as vrea sa vad de la retele, advertiseri si afiliati.

In primul rand imi doresc ca Profitshare sa pastreze trend-ul asta fain de a crea evenimente, de a organiza concursuri, de a interactiona si altfel cu afiliatii. Va rog eu, nu o dati in bara!

[Later edit] Uitasem de super infograficul facut de Profitshare cu rezultatele din 2016. Hai ca ati inceput fain si in 2017, continuati asa.

Pentru 2Performant: hai si voi cu un concurs 🙂 Sunt sigur ca nu doar eu il astept. In alta ordine de idei sper sa rezolvati si restul de probleme pe care vi le-au semnalat afiliati. Sa fiti si mai darnici la bonusuri si astept sa discutam din nou, fie la un gratar, la un party sau chiar si din nou la birou.

In ultimul rand as vrea ca Dan Ostahie sa nu o mai arda aiurea cu programul Altex.afiliere. Daca e atat de greu sa angajezi niste oameni competenti sa resusciteze programul poate nu ar strica sa iei in calcul revenirea intr-o retea de afiliere. Si poate totusi se uita si cineva prin interfata si mai proceseaza din comisioanele alea ca nu cred ca sunt prea multe tinand cont ca de Black Friday ati tras teapa clasica deja in Romania.

Din partea advertiserilor vreau o minune. Vreau ca ei sa inteleaga ca daca intra in afiliere trebuie sa si comunice, trebuie sa se si zbata pentru afiliati buni, vreau sa inteleaga ca nu pot intra intr-o retea si cand lucrurile merg bine sa se apuce sa taie din cookie, din comisioane, din metode de promovare.

De asemenea as vrea tare mult sa inteleaga ca afiliatii nu primesc comision in urmatoarele situatii:

  • cand clientul da click pe un link afiliat de pe telefon dar cumpara de pe desktop
  • cand clientul da click pe un link afiliat de pe Chrome dar cumpara din Mozilla
  • cand clientul da click pe un link afiliat din browser si apoi cumpara din aplicatie
  • daca expira perioada cookie-ului

Hai ca nu-i greu. Si nu va mai speriati de facturi. Si nu mai credeti ca oricum clientii aia veneau la voi ca doar aveti si voi campanii TV sau agentie ce se ocupa de Adwords, Facebook Ads sau newsletter. Da, toate se incaleca, doar ca in afiliere se plateste performanta si asta doar in cazul in care clientii nu fac cele specificate mai sus. Atata timp cat afiliatii va aduc profit nu vad de ce ati asculta de X agentie sau de Gigel cunoscatorul si sa tai din cookie, comisioane sua metode de promovare. Va taiati singuri din profit.

De la afiliati astept sa nu mai fie atat de invidiosi pe cei care fac mai multe comisioane ca ei sau mai multi bani ca ei. Faceti si voi. E de munca, e de testat, poate ceva nopti nedormite (bine, poate mai multe), veti esua, o veti lua de la capat, veti pierde bani, dar intr-un final nu aveti cum sa nu reusiti. Ah, si nu mai furati. E nasol sa vezi cum munca ta e furata de altcineva. Suntem o mana de afiliati, chiar credeti ca nu-si va da nimeni seama? Nu va suparati cand va atrage cineva atentia. Si eu am gresit si m-am bucurat cand un alt afiliat m-a tras de maneca, la fel am facut si eu in nenumarate cazuri, unii s-au suparat altii mi-au multumit.

Si poate ne unim si noi macar in 2017. Poate nu ne mai sunt taiate comisioanele, cookie-urile, metodele de promovare daca devenim o singura voce. Sper din nou. Sunt naiv, dar sper.

In final va urez un an nou cu tot ce va doriti, dar in special cu cat mai multe comisioane!

5 thoughts on “Retrospectiva 2016 in afiliere

  1. Au resuscitat de tot programul de afiliere altex, nu mai contorizeaza nici macar click-urile. Nu s-a mai aprobat nici un comision de cateva luni.

  2. Acum 2-3 ani erau si comisioanele mai normale, daca ma uit peste lista mea de comisioane, am o multime sub 1 leu.. lucru care ma face sa cred ca directia in care se merge nu e una tocmai frumoasa.

    La inceputurile afilierii in Romania nu se castiga neaparat cu volum dar erau bani mai frumosi. In ultima perioada nu s-au mai adus modificari, la Profitshare daca vreau sa schimb modalitatea de plata, adica nu mai vreau pe firma ci pe persoana fizica din pacate nu se poate, iar la 2Performant comisioanele se activeaza extrem de greu, am comisioane in asteptare inca din luna noiembrie, lucru care este cam deranjant pentru mine.

    La nivelul aplicatiilor, imi place cea de la Profitshare, se misca bine desi o perioada lunga de timp nu a functionat. Astept si cei de la 2Performant sa faca ceva cu privire la treaba asta.

    1. Legat de comisioanele mici de la eMAG (ca de ei banuiesc ca vorbesti) trebuie sa constientizam faptul ca au crescut enorm numarul de produse din magazin, a crescut piata, traficul (in special cel de mobil de unde vin multe comisioane mici de obicei).
      Legat de comisioanele din 2P si eu am comisioane in asteptare din noiembrie, dar sunt si cativa advertiseri seriosi care platesc la timp.
      Cat despre aplicatia 2Performant momentan nu au in plan sa o faca, au spus ca au optimizat site-ul pentru mobile si nu mai e cazul.

  3. Uite ca ai punctat un lucru important, “a crescut traficul, in special cel de pe mobil”, aici intervin comenzile din aplicatiile siteurlui, gen eMAG.ro, unde daca te duci direct in aplicatie, pierzi comisionul, s-au facut campanii mari de publicitate in care se promovau concursuri daca instalezi aplicatia si asa mai departe.

    Oricum, din punctul meu de vedere top 3 magazine online ce genereaza comisioane frumose raman: emag.ro, elefant.ro si fashiondays.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.