eMAG reduce recurenta la doar 24 de ore si scade majoritatea comisioanelor

Este pentru prima data cand eMAG anunta modificari atat de semnificative intr-o perioada scurta de timp. Daca la 1 ianuarie 2018 au anuntat faptul ca reduc perioada de recurenta de la 3 la doar 2 zile si scad comisioanele la cele mai vandute produse de pe site MDA-urile (electrocasnicele mari) de la 5% la doar 3%, acum au anuntat ca incepand cu data de 16 mai 2018 perioada de recurenta este redusa de la 2 zile la o singura zi (doar 24 de ore) iar grila de comisioane este modificata masiv, aproape toate comisioanele au fost scazute. Vezi AICI noua grila de comisioane eMAG.

Pe scurt, cele mai importante scaderi de comisioane sunt:

  • SDA-uri (electrocasnicele mici) de la 5% la doar 3%
  • Aparatele de aer conditionat (vine sezonul) de la 4% la 3%
  • PC Gaming de la 2% la doar 1%
  • Componente PC de la 3% la doar 1%
  • Accesorii Gaming (scaune, ochelari VR etc.) de la 3% la 1%
  • Pampersi de la 2% la 1%
  • Carti de la 8% la doar 3%
  • Accesorii IT de la 5% la doar 1%
  • Jocuri consola de la 3% la 1%
  • Fashion de la 10% la 5%
  • Televizoare de la 2% la doar 1%
  • Servere & retelistica de la 5% la 1%
  • Supermarket de la 4% la doar 2%

In conditiile date putem spune ca afiliatii eMAG vor castiga incepand cu data de 16 mai 2018 cu aproximativ 60% mai putin fata de decembrie 2017. Concret, daca in decembrie 2017 aveai comisioane inregistrate in total de 1.000 de lei, incepand cu 16 mai 2018 la aceeasi valoare a vanzari vei incasa probabil undeva la ~400 lei.  La toate acestea nu trebuie sa neglijam un aspect extrem de important pentru care cei de la eMAG si Profitshare in speta erau foarte laudati. Termenul de procesare a comisioanelor si platile. Incepand cu luna martie 2018 eMAG au anuntat ca procesarea comisioanelor va dura minim 30 de zile, astfel platile s-au decalat si afiliatii obisnuiti sa incaseze lunar anumite sume s-au vazut nevoiti sa astepte ca in cazul majoritatii advertiserilor.

Am tot spus din 2015 ca ne indreptam catre un 1 solist pe toate planurile. Nu m-a bagat mai nimeni in seama. Toata lumea era fericita. Da-l ma incolo pe Bunea. Zice el acum ca il arde buzunarul. Ce sa ne unim, ce sa incercam sa avem un cuvant de spus. Fiecare cu treaba lui. Well, cum e acum? Arde? Mda… . Still punching, remember 😉

 

Repet, eMAG are dreptul sa impuna ce termeni si conditii vor ei. E un business ca oricare altul. De aceea percep intre 10 si 25% comision de la vendorii din MarketPlace (asta inseamna sa faci afiliere like a boss 😉 ). La fel cum e dreptul afiliatilor sa accepte aceste conditii si sa ii promoveze in continuare sau sa refuze si sa mute promovarea catre alti advertiseri. Eu nu am nici o indoiala ca majoritatea vor alege in continuare prima varianta la fel cum se intampla din 2015 incoace. Pe acelasi lucru mizeaza si eMAG si sincer, bine fac.

Urmeaza cookie per session de Black Friday 2018 (sa nu spuneti ca nu v-am spus), asta in cel mai bun caz. La cum evolueaza lucrurile e posibil sa avem si programul de afiliere oprit in perioada respectiva.

Trist e ca nu exista variante viabile. Altex au resuscitat un pic programul de afiliere, dar daca punem in balanta rata de conversie + comisioanele la fel de mici ca cele oferite acum de eMAG putem spune ca in fapt nu exista alternative. Ar fi o idee sa schimbe acum Altex si sa mareasca comisioanele macar celor care fac afiliere pe content si sa fie peste ceea ce ofera eMAG dar si cu 5 zile cookie, doar asa vor atrage o parte din afiliatii nemultumiti de azi.

De final. Un sfat pentru afiliatii de content. Fiti baieti buni si promovati produsele vandute de vendori.

PS Nu uitati sa licitati agresiv in AdWords. ROI-ul o sa o ia razna.

PS2 Lasa ca vine Amazon si le arata lor :))

5 thoughts on “eMAG reduce recurenta la doar 24 de ore si scade majoritatea comisioanelor

  1. Ai scris ca prostul un articol in care nu ai spus nimic. Bravo!
    Asa iti sunt si review-urile la produsele din eMag? Oh, wait :))

    1. De cate ori ai dat refresh ca sa vezi daca ti-am aprobat comentariul? Esti fericit acum? Daca eu zic ca tu esti un prost anonim care nu are c%%% sa-si dea numele real putem spune ca suntem chit?
      Hai baga acolo in AdWords cat inca merge treaba 😉

  2. In tot raul sa vezi binele. E fain ca emag a facut miscarea asta din lacomie adica din ratiuni de „bisnis”. E „haios” sa promovezi de acum inainte prin adword pe banii tai emagul prin landing page sau articole de pe site-ul tau cu trimiteri spre emag, pentru a face pana la urma si publicitate celor care s-au bagat in marketplace. Astia platesc la iemag pana la 15% , emagul iti da tie 3 sau 1% si iti plateste la pastele cailor. E clar ca buna ziua ca nu se mai merita sa promovezi emagul. Ar mai fi o chestie un pic masochista, sa ii promovezi in continuare pentru a face voluntariat. Cand faci voluntariat ajungi sa te antrenezi mental pentru a-ti controla doua sentimente care te fac sclavul banilor, adica frica de a nu-i avea sau de ai pierde si lacomia, adica vrei tot mai mult. Cica daca iti controlezi aceste doua sentimente care te autosaboteaza, dupa un timp vine iluminarea si descoperi adevatara cale de a face ca banii sa lucreze pentru tine si nu sa lucrezi tu pentru bani. Chestia nasoala e ca nimeni nu stie cand vine iluminarea. Pentru a supravietui trebuie sa te diversifici sa produci bani din mai multe directii. Eu traiesc deja impacat ca afilierea nu mai e cea fost si pentru mine a ajuns o distractie care imi mai ocupa timpul din cand in cand . Pana nu demult eram mai mult decat frustrat si revoltat pentru ca simteam ca imi bat joc de timpul meu, in speranta unei recompense viitoare care nu mai venea de vreun an de zile si scriam cate o zi intreaga un articol pe segmentul asta de tehnologie in speranta ca o sa urce in google. Urca, dar modest iar sansele de a ajunge un articol kilometric pe prima pagina intr-un an de zile sunt sub 5%. Deci nu mai pierd timpul pe segmentul asta al electrocasnicelor, it si alte chestii cu niste comisioane mizere, vorba lu’ ala de la neamt : „case closed game over, man!” .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *