Despre Black Friday 2018 in afiliere

Asa cum obisnuiesc de cativa ani incoace o sa va ofer cateva detalii la cald despre cum a fost Black Friday 2018.

Inainte de toate trebuie totusi sa ne uitam la eMAG. Magazinul care a introdus evenimentul la noi in tara in 2011 si care si l-a insusit dand an de an “ora exacta a reducerilor”. eMAG a fost extrem de aproape sa atinga suma de 466 milioane de lei vanzari intr-o singura zi, adica 100 de milioane de euro, un milestone ravnit cu siguranta. N-a fost sa fie pentru au ajuns la “doar” 459.561.000 lei vanzari generate. Totusi, sa tinem cont ca vanzarile nu sunt pe o zi intreaga, adica 24 de ore ci mai putin. Startul a fost la 06:57 din datele mele, iar promotia s-a incheiat la 02:00. Practic vanzarile sunt pentru 19 ore. Impresionant.

Black Friday 2018 si marketingul afiliat – Profitshare

Update: Rezultatele oficiale Profitshare de Black Friday le gasiti AICI

  • 52,6 milioane lei vanzari generate (mai slab fata de anul trecut cand au fost peste 55 mil.)
  • 1,86 milioane de click-uri
  • 95k de comenzi inregistrate
  • 120.000 de lei a inregistrat cel mai bun afiliat publisher in ziua de 16 noiembrie
  • 2.132 lei e valoarea celui mai mare comision inregistrat (CITGrup)

Am spus in repetate randuri ca evenimentul Black Friday nu face casa buna cu afiliatii ce promoveaza constant ci doar cu influencerii si cei care se pregatesc luni de zile pentru a promova o saptamana aka afiliatii care au doar site-urile dedicate evenimentului Black Friday. Fiecare cu treaba lui. Nu poti sa te superi pe Buhnici ca pune link-uri de afiliere pe site-ul sau la care pana la urma a muncit ani de zile, nici pe Radu ca sta sa caute oferte si sa faca ditamai articolul pentru a usura munca cititorilor sai dar nici pe baietii care au site-uri dedicate Black Friday. Fiecare a muncit in felul sau si a gandit strategia in anume mod incat sa castige cat mai multi bani din asta. Pana la urma toti ne gandim la acest lucru intr-un fel sau altul. Unora le iese, altora nu.

Dar. Pentru ca intotdeauna exista un dar. Tu ca cel mai mare magazin online ar trebui sa nu te gandesti doar la trafic cum faci de un an si ceva ci sa te gandesti sa rasplatesti cumva afiliatii ce te promoveaza pe tot parcursul anului prin content de calitate si sa le oferi posibilitatea sa castige mai mult, sa isi doreasca sa promoveze mai intens in perioada aceasta. E ok. Fac si ei bani din afiliere de Black Friday dar ceea ce vreau sa spun e ca nu castiga in raport cu munca prestata pe tot parcursul anului. Pe scurt. Draga eMAG.ro daca vrei trafic de calitate cu rata de conversie de peste 15% in ziua de Black Friday ofera comisioane intregi afiliatilor ce fac content. Eu cred ca e o alternativa mai buna la cea prin care oferi 2 zile cookie si in care lasi agregatoarele si site-urile de Black Friday “sa-si faca de cap”.

Si acum sa explic de ce spun asta.

In topul de mai sus cel putin 6 afiliati din cei 10 sunt care se afla in categoria “influenceri + publisheri mari + site-uri dedicate Black Friday”. Ok, stiu ce o sa spuneti. Da, dar ca sa ajungi in Legends trebuie sa ai 1000 de comisioane in 2018. Corect. Eu nu am spus ca acestia nu promoveaza si in restul anului, doar ca o fac sporadic si nu constant.

Legat de cifre. Top 10 afiliati din Legends au 21,2 Milioane lei. Practic 4,5% din vanzarile realizate de eMAG. Am pus doar top 10 si doar din Legends, cred ca daca adunam toti afiliatii si am scadea vanzarile realizate la celelalte magazine din retea cel mai probabil vanzarile venite din afiliere pentru eMAG se duc undeva spre 6%. Astept ca cei de la Profitshare sa faca publice cifrele ca in fiecare an sa vedem exact cum am stat. Dar ca si idee, anul trecut vanzarile aduse de afiliere in week-end-ul Black Friday au fost de 55,5 Milioane lei (fara TVA) pentru toate magazinele din retea. As pune ca anul asta vor fi cu 25% mai mari. Ei bine, acum scadeti site-urile de Black Friday, influencerii si publisherii mari (stirileprotv, realitatea, internetcorp) si o sa aveti imaginea reala.

Black Friday 2018 si marketingul afiliat – 2Performant

Update: Cifrele oficiale oferite de 2Performant le gasiti AICI.

  • 2,1 milioane de euro vanzari generate in perioada 15-18 noiembrie
  • 1,8 milioane de click-uri in platforma
  • 35.700 de vanzari generate
  • 120.500 de euro comisioane generate de afiliati

O sa incep prin a spune ca Elefant.ro (dezamagirea Black Friday-ului trecut) a stat bine la toate capitolele si a avut o crestere de 952% in weekly variation revenind astfel pe locul 1 dupa o pauza de cateva luni.

Cine a pariat pe Elefant dupa faza de anul trecut a avut curaj, dar uite ca s-a dovedit un pariu castigat.

Legat de afiliati, se pare ca mai toti au avut cresteri in zilele de joi si vineri. Remarc cresterea afiliatilor cu site-uri dedicate Black Friday dar parca nu la fel de mare ca cea de anul trecut.

Nu am si nici nu am gasit date publice legat de vanzarile generate in retea. Reamintesc inca odata lipsa de transparenta la ambele retele fata de perioada 2014-2015 cand fie faceau live blogging cu vanzarile generate de afiliati, fie puneau live stats. In fine. Vanzarile generate de afiliatii 2Performant au scazut in 2017 fata de 2016 (de la ~13 milioane lei fara TVA la doar 9,6 milioane lei fara TVA). Opinia mea personala e ca anul acesta sunt tot pe acolo la 10 milioane lei fara TVA. Cred ca e cazul ca 2Performant sa caute un inlocuitor pentru Octav si Marius care s-au pensionat anticipat πŸ™‚

Black Friday 2018 si Dragos Bunea

Nu mai fac casa buna cu evenimentul Black Friday de vreo doi ani incoace. M-am incapatanat sa nu-mi fac site dedicat evenimentului nici macar in al 13-lea ceas. Mi-a lipsit curajul sa pariez sume mari ca in anii anteriori pentru ca nu mai vreau sa traiesc cu palpitatii in caz ca pica serverele magazinelor. Am stat cuminte in banca mea si am generat vanzari modeste de ~550.000 de lei pentru ziua de Black Friday. Am investit undeva la 20% fata de ani anteriori si sunt pe profit de vineri dimineata. Am campaniile oprite pana luni si sper sa fac bani cat pentru o vacanta de Revelion undeva cu mult soare. Am muncit cumulat cam 24 de ore. Insa ma bucur pentru afiliatii care au avut rate de conversie de peste 15%, pentru cei care spun ca vor fi pe profit cu cateva mii de euro bune. Ei imi demonstreaza ca se poate sa te intelegi cu Black Friday si probabil eu l-am cam suparat in ultimii ani si de aceea nu prea mi-a iesit nimic. Poate in 2019 va fi mai bine.

Concluzie

Piata de afiliere este in continuare intr-o mica crestere dar sufera pe alocuri destul de mult datorita tuturor celor implicati. Este un adevar pe care l-am dezbatut la intalnirea “Afiliere 3.0” de la Sinaia si despre care o sa va povestesc pe indelete luni dupa-amiaza tot aici pe blog.

Strict despre evenimentul Black Friday consider ca piata de afiliere este intr-o usoara scadere desi vanzarile magazinelor online au crescut cu 30% in fiecare an. Motivul principal este neincrederea afiliatilor in advertiseri si retele si implicarea slaba a celor din urma, dar si neincrederea retelelor si advertiserilor in afiliati. Suntem intr-un cerc vicios din care nu reusim sa iesim. Nu vrem sa invatam din greseli, nu vrem sa invatam lucruri noi, nu vrem sa facem cumva ca sa ne ajutam unii pe altii. De fiecare data cand una dintre parti se trezeste dimineata cu bune intentii inevitabil o alta parte implicata se trezeste morocanoasa si strica ziua tuturor.

Comunicarea cred ca este cheia, dar orgoliile ne impiedica sa o folosim. Consider ca daca am putea sa utilizam cheia si am deschide usa am putea invata unii de la altii multe lucruri care pe viitor sa ne faca pe toti sa crestem aceasta industrie si inevitabil sa castigam mai multi bani si sa ne mandrim cu ceea ce am realizat.

PS Tot legat de cifre, gasiti aici articolul scris anul trecut unde gasiti toate cifrele legate de Black Friday din 2011 incoace.

 

 

 

 

One thought on “Despre Black Friday 2018 in afiliere

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.