Cum a fost Black Friday 2025

Un an atipic din toate punctele de vedere. Economia scârțâie din ce în ce mai tare, însă ne „salvează” creditele și companiile asiatice.

Black Friday 2025 a fost peste așteptări. Și asta datorită unor cumuli de factori.

În primul rând, clienții au așteptat reducerile mai mult ca în anii precedenți. Pare că se reaprinde scânteia de unde a pornit Black Friday în România. Se amână achiziții până la Black Friday și asta s-a văzut cel mai bine în dimineața zilei de 7 noiembrie, însă se observă chiar și în ziua de 14 noiembrie și probabil vor mai fi zile de genul ăsta până la finele anului. Clienții caută reduceri.

Un alt factor deloc de neglijat sunt companiile asiatice care au intrat foarte agresiv pe piața din România. Dacă Temu a redus un pic motoarele, nu putem spune același lucru și pentru Trendyol, care pare că a dat cu tot arsenalul în piața din România.

Și ultimul factor decizional: sistemul Buy Now – Pay Later a luat avânt puternic. Peste 30-35% din cumpărăturile celui mai mare magazin online din .ro s-au făcut prin acest sistem. Nu mai punem astfel la socoteală și cardurile de credit clasice ale băncilor, care și ele au explodat ca număr în 2025. Miroase a 2009 all over again. Consumul crește pe credit.

Vânzările eMAG de Black Friday 2025

Mărețul eMAG s-a trezit în ceasul al 13-lea și a schimbat tactica. A intrat pe contraatac și pare că a reușit să egaleze pe final de meci. Vedem ce vor spune cifrele până la finele anului, însă de Black Friday 2025 pare că a reușit. Mișcarea surpriză cu influencerii și campionii: Johny Romano, Selly și David Popovici la pachet cu marketing agresiv pe toate canalele posibile, însă cel mai susținut, pe clasicul TV, a dat rezultate. Nu-mi aduc aminte ca în ultimii 5 ani de zile să mai fi văzut atâtea reportaje și știri la TV despre Black Friday. Toți ceilalți retaileri online autohtoni să spună un sincer mulțumesc celor de la eMAG pentru că s-au pompat niște sume colosale în reclame.

Rezultatul: 986 milioane de lei vânzări generate în ziua de 7 noiembrie 2025. Cu 10% mai mult față de 2024. Creștere nesperată. Da, rămâne în continuare neatins milestone-ul de 1 miliard de lei. S-a ținut deschis până la 02:00 AM, dar tot nu cred că a compensat cu pierderile de dimineață.

Ce s-a întâmplat la 7 dimineața pe 7 noiembrie. Well, eMAG a picat. Nu anticipau „foamea” de reduceri a românilor. A fost ca-n vremurile bune de la început. Au picat și ei, au picat și alții. Cert este că eMAG a reușit să pornească motoarele în jur de 08:09 AM.

Vânzările Black Friday 2025 în afiliere

A fost un BOOM!

Dar asta dacă ne raportăm la întreaga piață de marketing afiliat și includem pe lângă clasicele rețele și TrendFam a celor de la Trendyol. Nu cred că există user de Instagram care să nu urmărească cel puțin un influencer care să promoveze Trendyol. Și cine poate să refuze când Trendyol oferă de la 50% până la 200% din valoarea vânzărilor generate prin link-urile tale? Da, peste 100% oferă doar influencerilor de top, dar și 50% nu cred că sună rău deloc pentru nimeni.

Și o să comparăm asta cu 1% de la eMAG și din start ne dăm seama de ce eMAG trebuie să schimbe strategia pentru Black Friday dacă vrea să mai conteze.

Totuși, agresivitatea Trendyol a dus și la lucruri bune pentru afiliații eMAG.

În primul rând, după vestea cum achiziția Profitshare de către 2Performant nu va mai avea loc, la fel de șocantă ca și cea când s-a anunțat această tranzacție, a dus la schimbări de perspective pentru programul de afiliere eMAG. 15 zile perioadă de cookie (cu doar 3 excepții nesemnificative) și creșterea comisioanelor pe majoritatea categoriilor de produse este o mutare extrem de apetisantă pentru afiliații de content. Din calculele mele reiese o creștere cu 50% a comisioanelor overall. Iar pentru cei care nu știu sau nu-și mai aduc aminte, perioada de cookie pentru eMAG a fost de 30 de zile la început și apoi a scăzut la 10 zile pentru câțiva ani și apoi la 3 zile, iar de ani buni era 24 de ore. Mutarea la 15 zile este cea mai bună decizie din istoria recentă a eMAG.

Rezultatele 2Performant de Black Friday 2025:

  • 7.059.412 euro – vânzări generate
  • 103.507 – numărul de vânzări generate
  • 419.753 euro – valoarea comisioanelor generate
  • 1.968.837 – numărul de click-uri înregistrate

O săptămână bună (datele sunt cele oficiale: 3-9 noiembrie) pentru Business League by 2Performant. O creștere a numărului de conversii cumulată cu o scădere a numărului de click-uri ne arată în fapt că marketerii din Business League au fost mai performanți față de anul anterior, având o rată de conversie în creștere.

Ce se poate observa clar este tandemul dintre BigConvert și FashionDays. O mișcare înțeleaptă a celor de la 2Performant. De aici rezultă creșterea valorică a comisioanelor înregistrate pentru că în anii precedenți aveam nișa de pharma, care nu excelează deloc la valoarea conversiilor și mai mult la numărul lor. Astfel, în cazul 2Performant, nișele vedetă au fost Fashion, Books & Beauty. Iar la cea din urmă trebuie remarcat tandemul Klikads.ro și BestValue. Probabil una dintre cele mai trainice colaborări din marketingul afiliat autohton. Și că tot vorbim de Lucian Ionescu (Klikads) și BestValue, nu întâmplător au discutat la Performance Monday – podcastul proaspăt lansat de către Dorin Boerescu și Lucian Ionescu, pe care vă invit să începeți să-l urmăriți. Sunt informații relevante pentru e-commerce-ul autohton. Cu cifre, cu analiză de date și opinii.

Rezultatele Profitshare de Black Friday 2025

Dacă anul trecut scriam „probabil ultimul Black Friday al rețelei” – pare că nici eu nu eram convins că o să se întâmple tranzacția. Nu a fost ultimul Black Friday al Profitshare și pare că nici nu va fi prea curând. Veștile noi ne arată că eMAG are alte gânduri cu rețeaua pe care o deține.

ATENȚIE! – Datele de mai jos sunt estimări personale pe baza analizei proprii.

  • ~12 milioane de euro – vânzări generate
  • ~120.000 de conversii
  • ~190.000 de euro – valoarea comisioanelor generate
  • ~2 milioane de click-uri înregistrate

Din datele pe care le-am verificat și din analiza pe piață consider că este o scădere destul de mare. A fost FOMO pe eMAG doar din partea clienților.

Afiliații s-au dat deoparte. 1% comision nu mai convinge pe nimeni în condițiile în care costurile pentru promovare în perioada respectivă au crescut exponențial, chiar triplu pe alocuri. Și nu o spun doar eu. A spus-o și Lucian în podcast. Ca să vă faceți o idee clară: CPC-ul mediu în 2025 pe „black friday related” a fost de peste 0,75 lei. Pe anumite nișe sărea lejer peste 1 leu. În urmă cu 1-2-3 ani, CPC-ul mediu era cuprins între 0,2 și 0,35 lei, cu excepții pe nișe unde ajungea la 0,5 – 0,6 lei. Cu alte cuvinte, la trafic mare ar trebui să ai 8-10% rată de conversie ca să încerci măcar să faci profit, cu atât mai mult cu cât un afiliat cu experiență știe că rata de anulare de Black Friday este influențată la maximum de timpul de livrare și poate crește exponențial, anulând orice profit estimat.

Da, interesul clienților a dus la o creștere mare a ratei de conversie, dar afiliații nu au mai băgat bani în promovare ca în alți ani. Și-au făcut calculele rapid și au redirecționat bugetele. Dacă în 2026 eMAG vrea să fie relevant și în afiliere de Black Friday – să păstreze comisioanele normale.

Rezultate CJ | VIVNetworks | TradeDoubler | Dognet | Awin

Aici nu mă arunc în pronosticuri pentru că nu am date la care să mă raportez. Ar fi o minciună să spun că știu cât s-a vândut prin aceste rețele cu prezență consecventă în România. Dar cert este că se vinde bine pe toate cele menționate.

Singura problemă pe care o văd este că o bună parte din magazinele prezente în aceste rețele și care au prezență extrem de activă în România încă nu s-au adaptat la mișcarea eMAG Black Friday. Adică, ditamai Trendyolul poate face asta, dar nu pot alte magazine mai mici. Pare că este o pierdere aici. Te sui pe val și te dai cu placa… când e val… nu când marea se liniștește. Anyway, dacă aflu date oficiale voi reveni cu un update pe articol.

Rezultate TrendFam

Aici mă arunc la un singur pronostic. Comisioanele înregistrate de afiliații/influencerii din programul TrendFam depășesc toate comisioanele menționate anterior. Aici nu ne interesează prea mult numărul de vânzări, numărul de click-uri, valoarea vânzărilor – ci doar valoarea comisioanelor. Asta e adevărul. O oportunitate de care au profitat și profită o mare de oameni. Nu o să țină la infinit.

Dacă în primăvară unui influencer normal i se promitea între 75% și 125%, acum au redus între 50% și 80%. Probabil că în 2026 o să scadă la jumătate și apoi o să facă o schemă marca Temu sau AboutYou (+ alte magazine) și o să ofere comision mare doar pentru clienți noi, iar pentru cei pe care îi au deja o să ofere 2,5% (cc Temu). Da, asta fac giganții din Asia, cumpără date, cumpără clienți. Îți dau ție 80% acum la 1-2-3 comenzi per client și apoi mută și dau către clienți, ca la final să crească prețurile și să recupereze. Este o strategie care nu cred că poate funcționa pe termen lung.

Black Friday 2025 și Dragoș Bunea

Strategia mea a fost una simplă. M-am pregătit pentru un maraton de vânzări cu un sprint mic pentru 7 noiembrie, dar focus pe 1 noiembrie – 22 decembrie.

Am explicat această strategie mai pe larg la ultimul call din Comunitatea Școala de Afiliere. Nu mai are sens să alergi doar pentru o zi sau o săptămână. Ah, da, ai un deal cu anumiți advertiseri sau poate simți că poți scala o oportunitate, da, go for it, altfel dozează munca și bugetul pentru un maraton. Și cred că cel mai bine s-a văzut și în strategia eMAG. Pe 7 noiembrie a fost Black Friday și pe 8 noiembrie cântau colindele de Crăciun. Cine are date și timp de analiză știe exact despre ce anume vorbesc.

Mă declar mulțumit pe deplin pentru săptămâna 3-9 noiembrie cu următoarele cifre:

  • 13.808 click-uri trimise către advertiser
  • 203.382 lei – valoarea vânzărilor generate
  • 333 lei – valoarea celui mai mare comision înregistrat

Dacă în cazul eMAG am pus deja pe grup comisionul mediu (~6 lei), vă las aici cu o altă cifră care ar trebui să dea de gândit multora. Comisionul mediu, dacă excludem eMAG din ecuație, a fost de 32 de lei, iar comisionul mediu la magazinele din topul promovat a fost de 90 de lei. Asta pentru că există magazine care oferă comisioane mărite, comisioane preferențiale sau comisioane negociate.

Black Friday 2025 pe ScoalaDeAfiliere.ro

La fel ca anul trecut am lansat campania de Black Friday pe scoaladeafiliere.ro. Diferența este acum că campania se derulează în intervalul 7 noiembrie – 21 noiembrie, dar poate expira oricând dacă numărul de cursuri vândute atinge pragul setat de mine. Detaliez mai jos.

Toate cele 3 cursuri sunt la ofertă până pe 21 noiembrie, ora 23:59, sau până când se epuizează locurile disponibile.

1. Cursul pentru începători – Afiliere de la Zero – la doar 99 lei

La acest curs am setat 30 de locuri disponibile, iar în acest moment în care redactez articolul au mai rămas 19 locuri.

Cursul conține 4 module:

  • Alegerea nișei
  • Crearea site-ului
  • Plan de business & obiective
  • Plan de conținut
  • +Modul BONUS exclusiv: Rezultatele complete Black Friday 2024

 

 

 

 

2. Cursul pentru cei care vor să crească: Marketing Afiliat de la Zero la Profit – 381 lei

Pentru acest curs am setat doar 20 de locuri disponibile. În acest moment mai sunt doar 15 locuri libere. Și trebuie să spun asta: este cel mai mic preț pe care l-a avut vreodată acest curs. Varianta LIVE a costat 1.900 lei și 2.500 lei. Este un Best-Buy autentic.

Cursul conține tot ce este inclus în cursul pentru începători, plus:

  • Modulul SEO (OnPage & OffPage)

  • PPC (Google Ads, Meta Ads & Email Marketing)

  • Black Friday (rezultate personale și strategii 2011–2024)

  • Studiu de caz

 

 

 

 

 

3. Cursul pentru afiliații care vor conversii: De la Zero la Conversii – 485 lei

Cursul nou-nouț de pe Școala de Afiliere. Cerut și așteptat. Prețul normal este de 970 lei, însă de Black Friday este disponibil la jumătate de preț. Am setat doar 10 locuri disponibile, iar în acest moment au mai rămas doar 5 locuri. Sunt sigur că la acest preț va fi sold out foarte rapid.

 

PS Am depășit de curând borna de 100 de cursuri vândute. Un milestone setat încă din ianuarie 2024, când am pornit acest proiect. A durat mai mult decât planificasem inițial, dar este o reușită pe care trebuie să o celebrez.

Hai și tu în Școala de Afiliere. Aici lucrăm pe cifre, pe analize și pe strategii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.