Tips & Tricks Milano

Milano este un oras emblematic pentru Italia care atrage anual milioane de turisti din intreaga lume, de la pasionatii de moda la microbisti, la cei care apreciaza bucataria italiana cu influente nordice si la turistii ce vin sa-si faca o poza cu celebra catedrala. Oricare ar fi motivul pentru care ai vrea sa vizitezi Milano cred ca iti pot oferi cateva ponturi care sa-ti faca vacanta un pic mai placuta.

1. Bilete de avion ieftine catre Milano

Cum toate companiile low-cost ce opereaza in Romania au zboruri directe catre Milano este extrem de usor sa gasim bilete la preturi foarte mici. Eu am gasit la 26 euro/p dus-intors cu Ryanair, insa acum la o simpla cautare aleatorie am dat peste un pret de 24 euro/p cu zbor in week-end operat de Wizz Air. Deci nu biletele de avion sunt problema atunci cand ne decidem sa plecam in vacanta sau city break la Milano ci cazarea.

2. Transportul

Pana la cazare trebuie sa ajungem cu un mijloc de transport. In functie de aeroportul unde aterizati (Malpensa, Bergamo sau Linate) aveti la dispozitie tren, autocar, autobuz sau taxi. Eu va recomand autocarul, drumul nu este atat de lung (~1 ora de la Malpensa la Milano Centrale). Pretul insa este cel mai mic. Eu am dat 14 euro dus-intors cu Malpensa Shutlle (era si o mica reducere in ziua cand am luat biletele). Recomand plata online si printarea voucher-ului. Cand aterizati urmariti indicatoarele din aeroport care duc catre BUS station. Daca nu ma inseala memoria cei cu autocarele sunt parcati la iesirea numarul 6 (Terminalul 1). Tot cu acestia puteti cumpara bilete si pentru transferul de la aeroportul Linate. Pentru Bergamo recomand Orio Shutlle.

Pentru transportul in comun recomand cu caldura metroul si neaparat luati abonamentele pe o zi sau pe 2 zile cu care puteti circula nelimitat. Eu am dat pe o zi (24 de ore de la data primei calatorii) doar 4,5 euro (excelent fata de Marea Britanie sau chiar Spania).

3. Cazarea

Partea cea mai tricky atunci cand ajungeti in Milano. Toata lumea vrea sa stea aproape de centru pentru ca e mult mai usor de explorat orasul, doar ca exista o mare problema: pretul. Daca vrei comfort trebuie sa bagi mana adanc in buzunar pentru ca pretul de camera per noapte intr-o zona cat de cat centrala sare de 60-65 euro la un hotel cu 1-2 stele maxim, la 3 stele in sus pretul e de 80-100 euro/noapte, restul cred ca va puteti imagina. Eu am facut acest compromis deoarece aveam la dispozitie doar cateva ore in seara cand ajungeam si a doua zi dimineata pana la pranz ca sa explorez centrul, dar daca as fi stat minim 2-3 nopti cu siguranta alegeam un hotel mai select din afara zonei centrale. Zona de mai jos este cea de langa gara centrala a orasului, locul de unde poti sa ajungi sau sa pleci catre aeroporturi dar si catre centrul orasului.

4. Obiective turistice

Pentru ca nu am avut prea mult timp la dispozitie m-am concentrat sa vad Duomo (atat seara cat si dimineata), dar si ce mai e prin preajma precum Galeriile Vittorio Emanuele + zona cu stradute inguste si cladiri cu arhitrectura interesanta.

Duomo este in fapt si principala atractia turistica a orasului. Nu cred ca este turist ce ajunge in Milano si nu isi doreste o poza la celebra catedrala construita in stil gothic. E interesanta nu zic nu, doar ca la fel ca mai toate obiectivele turistice vizitate in ultima perioada, este in renovare. De aceea nu am platit suma un pic cam mare pentru a urca sus pe terasa. Locul era plin de muncitori si o mare parte era inchisa turistilor, practic nu cred ca se merita. In schimb am intrat inauntru si la muzeu contra unei sume modice de doar 3 euro/p.

Galeriile Vittorio Emanuele e locul unde vei vedea cele mai multe selfie-uri pe minut in fata unor magazine celebre precum Prada, Louis Vuitton, etc. E un loc unde pentru persoane simple ca mine se merita sa-l studiezi un pic de la distanta si apoi sa te retragi in locuri mai normale.

5. Mancare

In fapt tot acest articol a fost scris doar ca sa va spun ca am mancat cea mai buna pizza ever. Nu, nu in Napoli ci in Milano. Eram cat de cat informat de pe net unde si ce sa caut de mancare asa ca m-am dus glont dupa vizita celor doua obiective turstice de mai sus catre Pizzeria PIZ (asa, cam dupa Duomo pe colt cum s-ar spune la noi). Cand sa vezi ca nu eram singurul turist informat pentru ca era o coada destul de mare afara. Am asteptat cam 5 minute timp indeajuns sa observ ca mai toti cei ce asteptau sorbeau din pahare ceva ce parea a fi un vin spumant si mancau ceva ce pareau a fi mici sandwich-uri de pizza (in fapt cam asta si erau). Un ospatar amabil ne-a intrebat daca nu cumva am vrea sa servim masa afara la mica lor terasa pentru ca toti ceilalti doreau inauntru. La ce pofta de pizza aveam nu am ezitat mai ales ca era destul de cald afara.

PIZ fac doar 3 tipuri de pizza: margherita (8 euro), bianca special (9,50 euro) si gustosa marinera (cu ansoa) la 7 euro. Bauturile au preturi turistice: 5 euro un pahar de vin, 20 euro o sticla de vin sau 6 euro o bere.

Pizza este facuta dintr-un blat extrem de pufos, moale si foarte gustos. Nu ai cum sa lasi vreo ramasita in farfurie, cam atat de buna e.

A doua zi la pranz am mers la Il Mercato del Duomo situat exact langa catedrala. Urcati la etaj si veti gasi de la pizza si sandwich-uri la diferite tipuri de paste preparate pe loc la fripturi la salate cu mozarella si prosciuto si pana la fructe si cateva tipuri de prajituri (da, inclusiv celebrul tiramisu). Se bea de la apa plata la cafea, vin, sucuri sau bere. Preturi sunt foarte bune in comparatie cu alte locatii din zona. O portie de pizza: 4 euro, un sandwich 4-5 euro, o portie de paste 7-8 euro, o friptura 11-12 euro, un tiramisu 4 euro, o sticla de vin 18 euro, o bere 4 euro. Locatia e moderna, singurul dezavantaj este ca veti fi proprii ospatari pentru ca e o locatie de tip “impinge-tava” la noi, dar asta se cunoaste si la pret pana la urma.

PS Cand ajungi in Italia nu trebuie sa ratezi inghetata 😀

dragos
Latest posts by dragos (see all)