Despre magazinele mici care se ajung

Fac afiliere de 7 ani de zile, de 4 ani si ceva promovarea magazinelor prin marketing afiliat este job-ul meu full-time. In tot acest timp am vazut cum au crescut si cu ajutorul afilierii multe magazine online. Nu o spun eu din auzite, ci o spun cifrele (cautati-le ca sunt publice, nu mai fac favoruri). Enumeram pe rand: eMAG, Elefant, Vola, Altex.ro, dePurtat, Nichiduta, DyFashion, StarShiners, evoMAG, Plantum, TechStar, ePiesa, B-Mall, Books-Express, Fashion-24, miniprix, Bonprix, PPT sau Cumparamisim (dar lista e muuuuuult mai lunga). Toate aceste magazine au crescut si datorita afiliatilor, in procente diferite evident, insa ideea ramane. Afilierea iti poate da un boost bun la inceput daca stii cum sa gestionezi un program de afiliere si daca oferi o colaborare de tip win-win, iar pe termen lung iti poate genera un procent destul de bun de conversii luna de luna. Adica devine un canal important pentru magazinul tau. Daca ne uitam un pic si pe la ce se intampla prin afara o sa vedem ca mai toate magazinele mari au programe de afiliere si mai toate rasplatesc performanta. Insa, la noi lucrurile stau tocmai invers de cele mai multe ori, mai ales in cazul mnagazinelor mici care devin cunoscute peste noapte si cred ca tot ce se intampla li se datoreaza excusiv lor (aka patronilor).

De multe ori se intampla ca dupa o crestere rapida sa se apeleze la o agentie care evident ca le propune din start fie sa renunte la afiliere, fie sa reduca comisionul, fie sa reduca perioada de recurenta, fie sa inchida programul de afiliere. De ce? Pentru ca evident, ei stiu mai bine ce trebuie sa faca, iar afiliatii “este niste rai” si profitori care cel mai probabil fura comisioane de la magazin. In nici un caz nu fac performanta. Ca doar nu fac profit din X procent oferit de magazin al unor conversii aprobate inregistrate doar intr-ao nume perioada de timp. Nu, ei este niste hoti. Agentia stie cel mai bine, ei sunt profesionisti.

Si acum sa luam cazul recent al advertiserului Cumparamisim. Un magazin online este infiintat in 2013 si care a intrat in afiliere pe 4 iulie 2017. Doar ca intrarea in afiliere probabil ca nu a fost facuta cu scopul de a avea conversii cat mai multe asa cum isi doresc majoritatea magazinelor online, altfel nu-mi explica de ce la doar o luna distanta anunta reducerea comisionului.

Acest mesaj a creat un mic val de nemultumiri pe grupul de Facebook iar advertiserul a renuntat temporar la idee:

De ce am zis temporar? Ei bine, in urma cu cateva zile am observat ceva ciudat. Advertiserul in cauza mi-a procesat 10 comisioane si le-a impartit “frateste” 5 la aprobate si apoi 5 la anulate. Ba chiar si valoarea lor este aceeasi. Acest lucru mi-a ridicat cateva semne de intrebare cat sa pun si eu cateva intrebari. Nu o pun aici discutia privata pentru ca nu e frumos, dar va spun ce mi s-a raspuns. Comisioanele anulate fac parte din categoria comenzilor care sunt retur sau sunt anulate de catre clienti. Insa nu asta era important ci faptul ca eram anuntat cu 10 zile inainte faptul ca oricum vor reduce comisionul de la 10 la 5% in decembrie pentru ca: ATENTIE! Magazinul iese pe pierdere la comenzile venite din afiliere. Reamintesc faptul ca in afiliere se incaseaza comision cu plata la vreo 60 de zile in mare parte si DOAR pentru conversiile aprobate. Unde mai punem faptul ca magazinul alege din start ce procent ofera pentru o conversie aprobata. Totusi, azi a venit mesajul:

Coincidenta sau nu, tot azi este anuntat un nou “advertiser” in 2Performant: EpicAds. Dap, o agentie online care ofera 50 lei per lead. Poate nu pare nimic suspect sa te duci la afiliati si sa le ceri sa-ti aduca clienti tie ca tu mai apoi sa le spui acestora ca afilierea nu-i buna. Doar nu credeti ca advertiserul Cumparamisim.ro este unul dintre clientii lor…

Later edit: Am aflat a cui e agentia EpicAds, defapt mi-a adus aminte un coleg. In fine, se pare ca nu sunt ei de vina in cazul de mai sus cu reducerea comisionului. Insa ideea de baza ramane, de cele mai multe ori agentiile trag doar pentru ele aruncand cu sageti otravite catre afiliati.

PS 2Performant, mi se pare total aiurea sa lansati un program de afiliere a unei agentii mai ales ca si voi stiti foarte bine ce se intampla in piata, e ca si cum va dati cu stangu-n dreptu’.

 

 

2 thoughts on “Despre magazinele mici care se ajung

  1. O chestie pe care o inteleg destul de multi afiliati si pe care n-o prea inteleg multi proprietari de magazine online e ca afilierea genereaza expunere gratis. Chiar daca afiliatul esueaza in aducerea de conversii expunerea ramane, mai ales la postarile de pe social media ca doar nu cred ca se mai apuca nimeni sa stearga postari vechi de pe vreun profil sau pagina de Facebook sau de pe vreun blog generalist.
    Ori tertipurile astea nu sunt decat atitudini demne de un tepar de duzina care se grabeste sa traga o teapa si sa se faca nevazut.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *