De ce nu recomand sa promovati evoMAG in afiliere

Dupa episodul QuickMobile vine randul celor de la evoMAG sa practice aceeasi schema invatata inca din 2012 (vezi discutiile pe forum Seopedia si pe zoso.ro)

Incep prin a spune ca mi-am asumat de la bun inceput un astfel de scenariu ba chiar le-am transmis celor de la evoMAG acest lucru:

Deci am stiut de la inceput in ce ma bag, dar intrebarea e de ce am facut-o?

Simplu, evoMAG erau singurii care ofereau 2% comision, permiteau AdWords cu link direct si aveau o campanie la plata in rate cu discount de 10%. Calculele mele erau sa am macar 40% din comisioane aprobate. Stiu ce inseamna un produs la precomanda, am vandut prin alte magazine mari precum Altex sau eMAG si stiam ca rata de aprobare se invarte undeva la 50%.

Primul semn de intrebare?

Dupa ce am discutat cu ei despre comisioanele pe care doresc sa le ofere afiliatilor de Black Friday am crezut ca s-au schimbat intr-adevar. Imi pareau foarte deschisi si orientati catre a face treaba in afiliere. Atunci am zis sa cer comision intreg pentru Apple iPhone X ca sa promovez de Black Friday. Initial am primit un telefon insa nu am putut sa raspund pentru ca eram la sala, dar a venit un SMS ulterior cum ca au vesti bune pentru cererea mea si sa-i sun. Am sunat de vreo 3 ori in zile diferite, dar nu mi-a raspuns nimeni. Am trimis 2-3 mesaje in platforma si tot nimic. Astfel a trecut si Black Friday fara sa-i promovez, iar ulterior vazand ca nu imi mai raspund la mesaje am oprit toate campaniile pentru ei deoarece mi-au ridicat un semn de intrebare.

Primele comisioane respinse

 

Am zis ca nu e nimic in neregula si ca vor aparea si cele aprobate. Si asa s-a intamplat, insa cu un mic detaliu care face diferenta: erau aprobate automat de sistem pentru ca au trecut cele 62 de zile in care trebuiau sa fie procesate.

Acestea au fost aprobate automat fix in ultimele doua week-end-uri cand lumea a fost plecata si nu s-a muncit. As putea spune ca am avut noroc chior, insa ma asteptam sa patesc ca in 2012 cand am tot fost sunat de cei de la evoMAG sa imi ofer acordul sa anuleze aceste comisioane. As fi ras mult de data asta. N-a fost sa fie.

Anulare in masa a tot ce inseamna comisioane pentru Apple iPhone X

Probabil au vazut ce s-a intamplat cu acele 30+ comisioane aprobate automat si de frica sa nu se aprobe si altele automat au facut asta:

Toate comisioanele au ca motiv: comanda anulata de client.

Astfel, bilantul provizoriu dupa promovarea telefoanelor Apple iPhone X si iPhone 8 pentru evoMAG este urmatoarea:

  • comisioane anulate: 144 in valoare de 2.719 euro
  • comisioane aprobate: 35 comisioane in valoare de 719 euro
  • comisioane platite (pentru iPhone X – aprobate automat): 8 in valoare de 178 euro
  • comisioane in asteptare: 20 in valoare de 370 euro

Imaginea de mai sus seamana destul de bine cu cea din 2012:

Concluzie

Incepand cu data de 15 septembrie 2017 si pana pe 25 noiembrie 2017 am promovat Apple iPhone X la evoMAG, timp in care am inregistrat 231 de comisioane din care 200+ sunt doar pentru iPhone X dar nici macar un singur comision nu a fost aprobat de ei. Practic ei spun prin asta ca nu au vandut nici un iPhone X, lucru de care ma indoiesc.

Nu am mai trimis mesaje catre ei sa-i intreb de ce au facut asta tinand cont ca nu s-au deranjat sa-mi raspunda la ultimele.

Pe cei de la 2Performant nu am ce sa-i intreb, maxim vor pune aceeasi intrebare catre evoMAG. Nu se poate verifica daca evoMAG au livrat sau nu telefoanele catre clientii adusi de mine.

Parerea mea personala e ca putinele telefoane din stoc au fost livrate catre clientii care au venit direct, astfel eu doar le-am facut o campanie faina pe banii mei. Si nu, nu vreau sa ma deranjeze nimeni de la evoMAG. De azi inainte pentru mine nu mai existati.

PS Motivul pentru care afiliatii prefera sau ar trebui sa prefere eMAG si Altex in detrimentul vostru

 

 

11 thoughts on “De ce nu recomand sa promovati evoMAG in afiliere

        1. Pentru ca eMAG nu mai ofera posibilitatea de a promova cu link direct in PPC si ofera doar 1% comision. Iar un produs precum iPhone X nu-l promovezi doar la un singur magazin ci la minim 2-3 magazine, clientii au preferinte.

        1. Da, ai voie sa promovezi ambele magazine in acelasi site si procesarea poate nu e chiar la fel de repede ca la eMAG, dar e cu mult mai buna fata de alte magazine. Eu sunt multumit.

  1. Mey Dragos nu mai da atat de multe detalii cum ai fost fraierit ca o sa ti se puna o eticheta de genul acesta. Vei fi mult mai vulnerabil ca si imagine si perceptie. Trebuie sa fii mult mai rau si ”monstruos” in afirmatii cu marlani de genul asta, iar detaliile din aceasta experienta pastreaz-o pentru tine, pt ca si alti advertiseri o sa profite de imaginea ta de fraier si vor dori sa ti-o ”coaca” inca o data , pe baza etichetei care ti-o pui singur.

  2. Asa este. Eu imi aduc aminte de o controversa foarte disputata de pe seopedia de acum citiva ani, cand toti erau ca o familie si se bagau la comentarii. Era un tip care a fost eliminat din retea la cererea unei sefutze de la evomag, pt. ca i-a facut in fata mierlani.
    Tin minte ca am intrat pe profilul ”feisbuc” al acelei fatuci de 22 de ani de la evo si care se ocupa si de afiliere si am avut revelatia a ceea ce inseamna evomag. Sunt niste gainari destul de harsiti in afiliere si care nu respecta elementarele principii de credibilitate si onoare in afaceri. Astia nu au nici o remuscare in a rezolva chestiile murdare prin intermediul jucarelelor trase de arc, dornice sa parvina cu orice pret.

  3. De ce voi afiliatii de top nu va profesionalizati si nu cereti garantii pt. campaniile derulate. Daca tu esti afiliat de categorie grea, cere un avans sau incropeste un contract intre tine si advertiser in care sa ai ”bagate” niste clauze care sa te apere. Daca e de acord bine daca nu , inseamna ca are pe lista scurta ”fraieri” care stau la coada. Asta e parerea mea in legatura cu ”online-ul” din Romania. De asta advertiserii nu platesc si-si bat joc, pt. ca stiu ca e saracie mare. Ei exploateaza asta maxim in ”stil american”. Tot in stil American, un afiliat care iși risca resursele face un contract sau VREA o umbrela care sa=i garanteze ca merita sa se bage. Nu fiti prosti, ursul trece, voi ramaneti cu paguga si ceea ce este cel mai grav, se va creea un precedent, in care advertiserii o sa foloseasca afiliații pe post de hîrtie igienică cu și mai multă perfidie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.