5 motive pentru care merita sa incerci afilierea

Din punctul meu de vedere orice magazin online ar trebui sa incerce afilierea. In Romania marketing-ul afiliat este in continua crestere. Vanzarile aduse de acest canal magazinelor online cresc de la an la an. Numarul afiliatilor creste si el, dar cel mai important e ca foarte multi dintre ei invata cum sa devina afiliati full-time perfectionandu-se si cautand noi metode de promovare, unii dintre ei reusind rezultate remarcabile chiar si cu bloguri de nisa precum e cazul lui Cosmin care a detaliat reteta succesului pe blogul Profitshare.

Revenind la afilierea ca un canal nou de vanzari pentru magazinele online, as putea spune ca nu tuturor magazinelor li se potriveste acest canal de marketing, dar merita incercat macar pentru aceste 5 motive:

  • afiliatii au generat in total ~270 milioane de EURO vanzari magazinelor online. Majoritatea acestor vanzari au fost generate in perioada 2012-2016 de cand afilierea a devenit un canal important pentru sute de magazine online.
  • cele mai de succes magazine online din Romania sunt inscrise intr-o retea de afiliere (eMAG, FashionDays, ePiesa, Libris, Elefant, Flanco, Vola, Nichiduta, depurtat sau Starshiners)
  • ai acces direct la afiliati de top care au reusit pana in prezent sute de mii de vanzari pentru magazinele online cu care colaboreaza (unii dintre ei probabil concureaza cu un intreg departament de marketing), la afiliati de content, la specialisti in Facebook Ads si/sau Google AdWords sau chiar si la publisheri de renume
  • platesti la vanzare valida! Cred ca multe magazine omit acest aspect extrem de important cand discuta despre marketing afiliat. Tu ca magazin hotarasti ce comision oferi afiliatilor si nu uita ca vei plati doar pentru vanzarile valide.
  • castigi link-uri pentru SEO din partea afiliatilor de content, castigi awarness de pe urma bannerelor afisate pe site-urile afiliatilor, castigi clienti noi care cel mai probabil vor reveni la tine in magazin si fara link de afiliat. Si nu in ultimul rand castigi parteneri de incredere atata timp cat oferi seriozitate si te implici cu adevarat.

Daca ti-am captat atentia si crezi ca afilierea ar putea reprezenta un canal de marketing care sa iti aduca vanzari luna de luna, probabil ca ar trebui sa completezi formularul acesta pentru a afla mai multe detalii.

3 thoughts on “5 motive pentru care merita sa incerci afilierea

  1. O singura obiectie am aici. Nu toti acei bani sunt generati de afiliati, ci intermediati de afiliati.

    Exemplu concret: Ovidiu Eftimie lanseaza Arhanghelul Raul, o carte care in prima faza e disponibila doar la Libris. DSA-ul lor nu se prinde, asa ca sunt singurul care liciteaza in AdWords pe aceasta cautare. Al doilea rezultat, cel organic, e Libris.

    Conversie: 35%. ROAS – 180%.
    Valoare adaugata? 0%

    Daca nu ar fi fost Ad-ul meu acolo, oricum ar fi fost primul rezultat organic care ar fi adus acelasi volum de vanzari magazinului. Sigur, afilierea e by default un canal care vizeaza partea de jos a funnel-ului de achizitie, insa nu e totul lapte si miere pentru magazine.

    1. Uneori ma intreb daca nu cumva tu cauti probleme acolo unde ele nu exista 🙂 si daca esti pro sau impotriva afilierii, ramane sa mai discutam :))
      Asa poti spune si despre agentii, intermediaza nu genereaza. Corect?
      Legat de faza cu respectiva carte, ai gasit o oportunitate si ai exploatat-o.
      Cine a spus ca e lapte si miere? Magazinele vor un cost per achizitie cat mai mic, afiliatii vor comisioane cat mai mari, ne intalnim la jumatatea drumului si vedem ce facem.

      1. Acum nu sunt decat afiliat in Romania, asadar sunt de partea interesanta a baricadei :))
        Corect, dar asupra agentiei ai control 100% (sau asa iti place sa crezi). Afiliatul pune un LP intermediar sau un tracker si pa control.

        Si da, lucrez la o companie pentru care majoritatea businessului vine din zona de affiliate marketing si care nu face CPC/CPM pentru ca nu ii place sa riste. Si vorbim de business de milioane de $ pe an. Asadar, canalul clar aduce valoare. Doar ca nu atata cat vor unii ca magazinele sa creada.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *